Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Φθινόπωρο με αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και τον ΟΣΕ


Ακριβότερες θα γίνουν από τα τέλη του φθινοπώρου οι μετακινήσεις με τα τρένα του ΟΣΕ, ενώ αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα ισχύσουν από το 2010 και στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Όπως αναφέρουν Τα Νέα της Τρίτης, οι αυξήσεις αποτελούν μέρος του σχεδίου και των δεσμεύσεων της κυβέρνησης έναντι της τρόικας για περιστολή των ελλειμμάτων στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ και των κρατικών επιχορηγήσεων προς αυτές.

Θα συνοδεύονται δε από αλλαγές στο Εργασιακό, περικοπές στις αποδοχές και τις θέσεις των εργαζομένων, καθώς και από μέτρα αντιμετώπισης της λαθρεπιβίβασης, που σήμερα φτάνει στο 25%. Επίσης, εξετάζεται η είσοδος ιδιωτών στη διαχείριση και τον έλεγχο εισιτηρίων.

Τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ ξεπερνούν συνολικά τα 12,5 δισ. ευρώ. Μόνο για το 2009 οι ζημιές του συνόλου των εταιρειών του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και του Τραμ άγγιξαν τα 520 εκατ. ευρώ. Ακόμη και το κερδοφόρο Μετρό κατέγραψε το 2009 ζημιές ύψους 19 εκατ. ευρώ.


Από τα στοιχεία που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΑ, η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου προκειμένου να καλύπτονται οι λειτουργικές δαπάνες των συγκοινωνιακών φορέων θα έπρεπε να είναι 1,60 ευρώ, αντί του 1 ευρώ που πληρώνει σήμερα το επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, το επιβατικό κοινό θα κληθεί να καλύψει μέρος του ποσού των 0,60 ευρώ που είναι η διαφορά, ενώ το υπόλοιπο θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Πιθανότερο σενάριο είναι η αύξηση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου στο 1,20 ευρώ.

Στον ΟΣΕ οι τιμές των εισιτηρίων από το τέλος του φθινοπώρου σχεδιάζεται να αυξηθούν κατά 30%, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι εντός του 2011 τα σιδηροδρομικά εισιτήρια να αυξηθούν εκ νέου, ώστε να φτάσουν στο 80% των αντίστοιχων εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Ήδη, η τιμή του εισιτηρίου στον Προαστιακό αυξήθηκε από 7 ευρώ (για τη διαδρομή προς Κιάτο) στα 8 ευρώ.

Για την περιστολή των λειτουργικών δαπανών, παράλληλα με τις αυξήσεις των εισιτηρίων, σχεδιάζεται να απομακρυνθούν από τον ΟΣΕ περίπου 2.000 εργαζόμενοι (ένας στους τρεις), ενώ όσοι μείνουν θα παίρνουν βασικό μισθό μειωμένο κατά 20% και υπερωρίες- επιδόματα ψαλιδισμένα τουλάχιστον κατά 10%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...