Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

Σούπερ μάρκετ: Στη μάχη με νέες "γενναίες" προσφορές


Του Γιώργου Μανέττα 

Με ακόμη πιο «γενναίες» προσφορές και ενίσχυση της γκάμας των φθηνών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι έτοιμες σύμφωνα με πληροφορίες να «απαντήσουν» στην νέα αύξηση του ΦΠΑ από σήμερα οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Η σημαντική κάμψη στις πωλήσεις τους στο πρώτο τετράμηνο του 2010 που «άγγιξε» το 2% (-1,86%) μετά την οριακή αύξηση κατά 1,12% το 2009 σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, έστειλε ηχηρό μήνυμα στις διοικήσεις, οι οποίες πλέον σπεύδουν να προλάβουν τα χειρότερα, χωρίς να φείδονται χρημάτων.
Οπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, τα μέτρα που έλαβε πρόσφατα η κυβέρνηση για την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών, αναμένεται να πλήξουν περαιτέρω την κατανάλωση, η οποία εκτιμάται πως για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια αλματώδους ανάπτυξης θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Οι μεγάλοι λιανέμποροι στην πλειονότητά τους «τρέχουν» ήδη εκτεταμένες προσφορές σε ευρεία γκάμα κωδικών.
Προϊόντα Συγκεκριμένα, η Carrefour Μαρινόνοπουλος έχει σε εξέλιξη την ενέργεια «My Promo», με την οποία ο καταναλωτής για κάθε τρία προϊόντα που επιλέγει από συγκεκριμένες ομάδες, κερδίζει το ένα δωρεάν και παράλληλα εντείνει τις καθημερινές προσφορές, με εκπτώσεις που σε ορισμένα βασικά προϊόντα φθάνουν έως και 50%. Σε ανάλογο μήκος κύματος κινούνται όλες οι υπόλοιπες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, με εκπτώσεις που κυμαίνονται από 20% έως 30%, η Σκλαβενίτης, η «Αφοί Βερόπουλοι», το ΜΕΤΡΟ με τα σημεία λιανικής πώλησης «My Market», η Ατλάντικ, η Μασούτης και η Γαλαξίας.
Υπολογίζεται πως με προσφορές διακινήθηκαν το 33% των καταναλωτικών προϊόντων πέρσι, ενώ εκτιμάται πως φέτος το ποσοστό αυτό έχει ξεπεράσει το 40%. Την ίδια ώρα, εμπλουτίζουν και διευρύνουν διαρκώς το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με στόχο να εκμεταλλευτούν τη μαζική στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερες λύσεις.
Ενδεικτικό της απήχησης που έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι οι ψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης που καταγράφουν εν μέσω ύφεσης σε αντίθεση με τα «επώνυμα» προϊόντα που υποχωρούν, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα αλλαντικά είναι η πρώτη δύναμη με ποσοστό που ανέρχεται στο 30%.
Η άλλη όψη
Στην αντίπερα όχθη, χαμένοι από τον πόλεμο των προσφορών είναι τα μικρά σούπερ μάρκετ (κάτω των 400 τ.μ.), καθώς οι πωλήσεις τους κατά το τετράμηνο Ιανουάριος-Απρίλιος 2010 να καταγράφουν πτώση 7,2%, σε σύγκριση την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αντίθετα, κερδισμένες φαίνεται να βγαίνουν οι εκπτωτικές αλυσίδες, Aldi και Lidl που είδαν» τις πωλήσεις τους να αυξάνονται ελαφρά κατά 0,11% στο πρώτο τετράμηνο και το μερίδιο αγοράς τους να φθάνει στο 14,23% από 14,16% στο τέλος του 2009.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...