Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

«Πάμε ΔΕΘ, σηκώστε τις μπάρες!»

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ «Δεν πληρώνουμε διόδια»

Οι καινούργιοι σταθμοί των διοδίων που «φυτρώνουν» τελείως ξαφνικά όχι μόνο κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και παραπλεύρως αυτού, οι αλλεπάλληλες αυξήσεις των τελών ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και οι δρόμοι-«καρμανιόλες» που εξακολουθούν να υπάρχουν στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, έχουν οδηγήσει πολίτες στη δημιουργία ενός κινήματος αντίστασης και διαμαρτυρίας, το οποίο με κεντρικό σύνθημα «Δεν πληρώνουμε» μέρα με τη μέρα διογκώνεται και εξαπλώνεται σε όλη την Ελλάδα.
Από κινητοποιήσεις πολιτών κόντρα στα διόδια Χιλιάδες είναι μέχρι τώρα οι οδηγοί οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν τα τέλη στα διόδια - οι επιτροπές διαμαρτυρίας λένε ότι ξεπερνούν τους 200.000- υποστηρίζοντας ότι «οι δρόμοι πρέπει να είναι ελεύθεροι», καταγγέλλοντας «το απαράδεκτο και προκλητικό ξεπούλημα των εθνικών δρόμων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα» και αντιδρώντας στο γεγονός ότι «αυτοί καλούνται να πληρώσουν τα έργα που είναι υποχρέωση του κράτους να κατασκευάσει και να συντηρήσει δωρεάν για όλους τους πολίτες του».
Η δράση των πολιτών, που τελευταία βρίσκει συμπαραστάτες φορείς, συνδικαλιστικές ενώσεις, εργατικά κέντρα και ομοσπονδίες, φαίνεται πως κλιμακώνεται, αφού για το επόμενο χρονικό διάστημα έχουν προγραμματιστεί δύο μεγάλες κινητοποιήσεις. Στις 25 Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση των επιτροπών στον Βόλο, στις 26 στα Τρίκαλα και στις 31 Αυγούστου στο Εργατικό Κέντρο Εύβοιας. Στην τελευταία θα συμμετάσχουν εργατικά κέντρα της περιοχής και μαζί με τις επιτροπές κατοίκων θα ιδρύσουν από κοινού μια καινούργια επιτροπή ενάντια στα διόδια, στο Μνημόνιο και στα οικονομικά μέτρα.
Επίσης, στις 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα που ο πρωθυπουργός θα μιλήσει στη ΔΕΘ, αυτοκινητοπομπή θα ξεκινήσει από τα διόδια των Αφιδνών με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της οποίας τα αυτοκίνητα θα σταματούν σε όλα τα διόδια που υπάρχουν στη διαδρομή, θα τα ανοίγουν για τον κόσμο και όταν φτάσουν στη Θεσσαλονίκη θα συμμετάσχουν στην πορεία που θα πραγματοποιηθεί.
Οι πρώτες κινήσεις πολιτών ενάντια στην πληρωμή των διοδίων ξεκίνησαν το 2008 από χρήστες της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών. Ενός δρόμου γνωστού από τα πολλά και θανατηφόρα τροχαία που σημειώνονται σε αυτόν. Στη συνέχεια, όπως μας εξηγεί ο κ. Βασίλης Παπαδόπουλος, κάτοικος Αφιδνών και μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Ενάντια στα Διόδια, το κίνημα αυτό εξαπλώθηκε.
«Μετά την παραχώρηση από την κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά και με τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, των δημόσιων εθνικών δρόμων σε ιδιωτικές πολυεθνικές εταιρείες, κίνηση που έγινε βιαστικά πριν από τις εκλογές του Οκτωβρίου, ο κόσμος εξαγριώθηκε. Εγώ μένω στις Αφίδνες και είδα ξαφνικά να μας βάζουν διόδια έξω από το σπίτι μας. Και το πρόβλημα δεν ήταν μόνο για τους κατοίκους των Αφιδνών, αφορά κατοίκους 14 δήμων και κοινοτήτων της ΒΑ Αττικής, καθώς επίσης και τους εργαζομένους που πηγαίνουν κι έρχονται σε όλη την άτυπη βιομηχανική ζώνη των Οινοφύτων της Βοιωτίας, που είναι πάρα πολλοί».
Ετσι από τον Οκτώβριο του 2009 οι κινητοποιήσεις γενικεύτηκαν. Οι κάτοικοι άρχισαν να φτιάχνουν επιτροπές, να κλιμακώνουν τον αγώνα τους και πριν από λίγο καιρό συστάθηκε το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Ενάντια στα Διόδια, στο οποίο συγκαταλέγονται όλες οι επιτροπές που υπάρχουν στη χώρα.
«Οι επιτροπές συνεργάζονται μεταξύ τους, λειτουργούν δημοκρατικά, δεν έχουν προέδρους και γραμματείς, λαμβάνονται αποφάσεις μέσα από συνελεύσεις που γίνονται κατά τόπους, τα μέλη μας είναι απλοί πολίτες, έντονα πολιτικοποιημένοι αλλά χωρίς κομματικές εξαρτήσεις», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος και προσθέτει:
«Το κίνημά μας ενάντια στα διόδια έχει προεκτάσεις. Το θέμα των διοδίων είναι ένα επί μέρους ζήτημα των γενικότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πλέον οι εργαζόμενοι». *

Εμείς και τα διόδια: 7 κινήσεις για ελεύθερη διέλευση

Τι επιπτώσεις έχει όμως η άρνηση πληρωμής τελών στα διόδια;
Τι ακριβώς πρέπει να κάνουν όσοι έχουν επιλέξει να μην πληρώνουν; Ποια διαδικασία πρέπει ν' ακολουθήσουν μέχρι ν' ανοίξει η μπάρα να περάσουν και να συνεχίσουν το ταξίδι τους;
Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα αλλά και σε πολλά άλλα, μπορούν να βρουν στο site του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα Ενάντια στα Διόδια epitropesdiodiastop.blogspot.com
Οι οδηγίες πάντως που δίνονται μέσω του site του Συντονιστικού προς τους ενδιαφερομένους είναι:
1. Ενημερώνουμε τον υπάλληλο ότι «δεν πληρώνουμε διόδια».
2. Δίνουμε μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου μας.
3. Αρνούμαστε να υπογράψουμε οτιδήποτε.
4. Προειδοποιούμε ότι εάν δεν ανοίξουν την μπάρα σε 10 δευτερόλεπτα θεωρούμε ότι καταστρατηγούν το συνταγματικό μας δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση πολιτών. Αν δεν το κάνουν, τότε
5. Κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητο και με μια ώθηση προς τα εμπρός η μπάρα ανεβαίνει και μετά πηγαίνει στο πλάι.
6. Συνεχίζουμε τον δρόμο μας.
7. Η μπάρα δεν παθαίνει καμιά φθορά και δεν κάνουμε τίποτα παράνομο.
«Καμιά ποινική ευθύνη δεν φέρει αυτός που αρνείται να πληρώσει», σύμφωνα με το μέλος του Συντονιστικού, Βασίλη Παπαδόπουλο, και όπως υποστηρίζει η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί βάσει της νομοθεσίας είναι η εξής: Ο υπάλληλος φωτογραφίζει τον αριθμό του αυτοκινήτου που αρνείται να πληρώσει, τον στέλνει στο υπουργείο Συγκοινωνιών, από εκεί εντοπίζεται ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και η ιδιωτική εταιρεία τού στέλνει ένα έγγραφο μέσω του οποίου τον ενημερώνει ότι πρέπει να πληρώσει το αντίτιμο και του δίνει κάποιες μέρες περιθώριο. Εάν ο πολίτης δεν ανταποκριθεί, τότε η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει ως ποινή το εικοσαπλάσιο της αξίας του αντιτίμου που ο οδηγός δεν πλήρωσε.
Αυτή η διαδικασία όμως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ και σε κανέναν, γιατί όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος από τη μια μπαίνουν αντισυνταγματικά ζητήματα και από την άλλη οι ιδιωτικές εταιρείες δεν είναι εντάξει με τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

1 σχόλιο:

  1. Μήπως είναι σωστό να κλείνουμε την μπάρα αφού περάσουμε το όχημά μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...