Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

400 εκατ. θα δώσουμε φέτος για τηλεοράσεις

Η ΚΡΙΣΗ και η ύφεση δεν εμπόδισαν τους Ελληνες να αγοράσουν περισσότερες από 400.000 χιλιάδες τηλεοράσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ οι εκπρόσωποι του κλάδου περιμένουν ένα ακόμη καλύτερο δεύτερο εξάμηνο.
Τα στοιχεία
Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένουν ότι θα έχουν διατεθεί στην αγορά περί το ένα εκατομμύριο συσκευές. Βέβαια, την ίδια ώρα που οι εισαγωγείς και οι λιανέμποροι βλέπουν να βγαίνουν περισσότερα «κουτιά» από τις αποθήκες τους, μετρούν λιγότερα έσοδα στα ταμεία.
Ο ανταγωνισμός και οι προσφορές που γίνονται με στόχο να διατηρηθεί το αγοραστικό ενδιαφέρον, έχουν ως συνέπεια τα συνολικά έσοδα να μειώνονται με ρυθμό της τάξεως του 10% σε σχέση με πέρυσι. Παρ' όλα αυτά, μέχρι το τέλος του έτους, εκτιμάται ότι θα ξοδέψουμε περί τα 400 εκατ. ευρώ για να... στολίσουμε το σαλόνι μας με μια επίπεδη τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας.
Τα στατιστικά στοιχεία ερμηνεύονται από στελέχη του κλάδου ως εξής:
*Το 2010 είναι χρονιά μεγάλων αθλητικών γεγονότων (Mundial, Μουντομπάσκετ) στα οποία μάλιστα υπήρχε και ελληνική εκπροσώπηση. Παραδοσιακά, οι πωλήσεις τηλεοράσεων αυξάνονται σε τέτοιες περιόδους.
*Τόσο οι μεγάλοι εισαγωγείς των τηλεοράσεων (Samsung, LG, Sony, Philips, Panasonic Sharp κ.ά) όσο και οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών (Κωτσόβολος, Ηλεκτρονική Αθηνών, Κορασίδης, MediaMarkt προχώρησαν σε μεγάλες προσφορές ακόμη και άνω του 20%
*Υπάρχει και μια τρίτη ερμηνεία: η κρίση κρατάει τον κόσμο στο σπίτι. Ετσι, η οικογένεια φροντίζει να εξοπλίσει το νοικοκυριό του όσο καλύτερα μπορεί.
Οι Ελληνες καταναλωτές φαίνεται να ανταποκρίνονται και στις «προσκλήσεις» των εταιρειών να κάνουν το επόμενο τεχνολογικό βήμα. Σχεδόν το σύνολο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2010 αφορά συσκευές υψηλής ευκρίνειας (high definition) ενώ ήδη, υπάρχουν και 4.000 Ελληνες που απόκτησαν τρισδιάστατη τηλεόραση (σ.σ.: πρωτοεμφανίστηκε στην ελληνική αγορά μετά το Πάσχα). Εκτιμάται ότι κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων οι πωλήσεις τρισδιάστατων τηλεοράσεων θα αυξηθούν κατακόρυφα καθώς:
*Ολες οι εταιρείες θα διαθέσουν στην αγορά καινούρια προϊόντα.
Τρισδιάστατες
*Θα κυκλοφορήσουν ταινίες σε DVD και Blu Ray που θα υποστηρίζουν την τρίτη διάσταση. Οι ταινίες αυτές δεν αποκλείεται να διατίθενται σε συσκευασία «πακέτου» με τις νέου τύπου τηλεοράσεις.
Εκρηκτική είναι η αύξηση και στις πωλήσεις συσκευών Blu Ray. Στο πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά... 170% σε τεμάχια και περίπου κατά 190% σε αξία. Η νέα τεχνολογία «κλέβει» μερίδιο από τα παραδοσιακά DVD, οι πωλήσεις των οποίων μειώθηκαν στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου κατά 22% σε ποσότητα και 24% σε αξία. Σημαντική κάμψη, παρατηρείται επίσης στις πωλήσεις των ηχοσυστημάτων (-26%) αλλά και των συσκευών home theatre (-26%).

Συρρίκνωση στην Ελλάδα

Πάνω η Ευρώπη, κάτω η Ελλάδα στις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.
Τα στοιχεία της Gfk για το πρώτο εξάμηνο του 2010 δείχνουν ότι η χώρα μας λειτουργεί με διαφορά... φάσης σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο συνολικός τζίρος, όπως φαίνεται και στον σχετικό πίνακα, μειώνεται στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι σε αρκετούς τομείς (π.χ. τηλεοράσεις, Blu-Ray, κινητά τηλέφωνα και smart phones) οι πωλήσεις σε τεμάχια αυξάνονται. Η Ευρώπη φαίνεται να έχει ανακάμψει για τα καλά, με τις πωλήσεις να ενισχύονται κατά 3,3% στο πρώτο εξάμηνο έναντι πτώσης 3,4% στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...