Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

Μεγάλο το "παιχνίδι" εις βάρος των καταναλωτών από τους ασφαλιστές στον κλάδο υγείας

Η μεγάλη οικονομική ύφεση που δέρνει την Χώρα μας, η μείωση στο εισόδημα του μέσου ΄Ελληνα καταναλωτή, αλλά και τα απρόοπτα που συναντά καθημερινώς o καταναλωτής στην αγορά...
τον κάνει παραπονούμενο ,απογοητευμένο, διαμαρτυρόμενο, ιδιαίτερα στον χώρο της υγείας και δει στον κλάδο υγείας, της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καθημερινά δέχεται παράπονα ,ιδιαίτερα στην αύξηση τη τιμής των προϊόντων, στον κλάδο υγείας των διαφόρων Ασφαλιστικών Εταιρειών.
Εκείνο που παρατηρείται έντονα είναι ότι,τα περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια ιατρικής περίθαλψης ,προβλέπουν ότι ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα να συνεχίσει το συμβόλαιό του, εφόσον καταβάλλει τα ασφάλιστρα μέχρι μια ορισμένη ηλικία, όπως τα 65 έτη.Η αγωνία των καταναλωτών, όσο και των Ενώσεων Καταναλωτών, που τους εκπροσωπούν είναι, τι μέλει γενέσθαι από το ύψος των ασφαλίστρων που σε κανένα συμβόλαιο δεν είναι εγγυημένο, αλλά ο ασφαλιστής μπορεί να το μεταβάλλει κάθε χρόνο κατά το δικό του δοκούν.Υπάρχουν πολλά σημεία που μπορεί να θιγούν ή να περιοριστούν δικαιώματα του Καταναλωτή, από όρους απρόβλεπτους που μπορούν να εμφανιστούν σε μία ασφαλιστική σύμβαση δηλ. το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να μην ανανεωθεί αν ο ασφαλισμένος έχει μεγάλο ιστορικό ζημιών, ή να έχει φθάσει σε μεγάλη κεφαλαιοτική αξία, από τις κάθε χρόνο επιβαρύνσεις, πράγμα που δεν βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε σύγκριση με τις παροχές ενός νέου συμβολαίου κάποιου καταναλωτή.Πράγμα που σημαίνει, αντί ο καταναλωτής πολυετίας να έχει μία έκπτωση, επί της τιμής των ασφαλίστρων που καλείται να πληρώσει, να επιβαρύνεται κατά πολύ μεγαλύτερο ποσό , από τον καταναλωτή που ενώ έχει τις ίδιες υπηρεσίες από την Ασφαλιστική Εταιρεία, να πληρώνει κατά πολύ λιγότερο αν και έχει νέο συμβόλαιο.
Το λάθος για κάθε ασφαλιζόμενο είναι ότι δρα μεμονωμένα ,έξω από την καθοδήγηση της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών, σπανίως η ΄Ενωση της οποίας είναι μέλος ενημερώνεται από τον καταναλωτή , που "παζαρεύει" ένα συμβόλαιο παρά πάντα ετεροχρονισμένα και σε περίπτωση που αδυνατεί ο καταναλωτής να καταβάλλει τα αιτούμενα από τον Ασφαλιστή Ασφάλιστρα ή οι υπηρεσίες που έχει αγοράσει δεν του προσφέρονται.Συνήθως η αύξηση των ασφαλίστρων γίνεται με βάση συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων και όχι ατομικά, αλλά ο καταναλωτής δεν έχει εικόνα ,ούτε ενημερώνεται πρωτίστως απλώς καλείται με τρόπο επιτακτικό και κυρίαρχο από τον Ασφαλιστή του να καταβάλλει σε περιορισμένο χρόνο ασφάλιστρα με αύξηση, διαφορετικά του υπενθυμίζεται η διαγραφή του.
Εδώ καλούμαι τον καταναλωτή, να ξεχάσει τον γνωστό, τον συγγενή, και να κάνει έρευνα στην Ασφαλιστική Αγορά, δύναται σε κάποιες περιπτώσεις να βρει το ίδιο προϊόν από διαφορετική Ασφαλιστική Εταιρεία σε καλύτερη γιαυτόν τιμή, να ζητά να του εξηγήσουν τους όρους της σύμβασης που καλείται να υπογράψει.
Σε περίπτωση αδυναμίας λόγω των δυσνόητων γιαυτόν όρων , να έρθει , η να επικοινωνήσει με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, για να πάρει οδηγίες
Σήμερα στην Ασφαλιστική Αγορά ο καταναλωτής δεν είναι έρμαιο του ασφαλιστή, ο οποίος χρησιμοποιεί την τιμολόγηση περιορισμένης διάρκειας με στόχο να προσελκύσει μεγάλο αριθμό νέων ασφαλισμένων, έτσι ώστε να μεγαλώσει το μερίδιό του στην αγορά. Προσφέρει, λοιπόν, ασφαλιστήρια συμβόλαια εγγυημένης ανανέωσης με χαμηλά ασφάλιστρα. Κάποια στιγμή στο μέλλον παύει να δέχεται νέες αιτήσεις για το προϊόν αυτό και αυξάνει τα ασφάλιστρα στη συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων. Την ίδια εποχή ξεκινά να πουλά νέο προϊόν με χαμηλά ασφάλιστρα για να είναι ανταγωνιστικός στην Ασφαλιστική Αγορά..
Χωρίς νέους, υγιείς ασφαλισμένους, τα ασφάλιστρα για την ομάδα ασφαλισμένων αυξάνονται πιο γρήγορα. Οι υγιείς ασφαλισμένοι ακυρώνουν τα συμβόλαιά τους και αγοράζουν καινούρια, συχνά από τον ίδιο ασφαλιστή και έτσι, στην ομάδα αυτή γίνεται αντεπιλογή. Όσοι ασφαλισμένοι δεν είναι υγιείς είτε παραμένουν στην ομάδα με τα αυξημένα ασφάλιστρα, είτε ακυρώνουν τα συμβόλαιά τους και αναζητούν κάλυψη στην αγορά με κίνδυνο να μείνουν ανασφάλιστοι.
Σήμερα που η Εποπτική Αρχή της Ασφαλιστικής Αγοράς, έχει μεταφερθεί στην Τράπεζα της Ελλάδος,αλλά και από την ίδια την πολιτεία οι καταναλωτές ευελπιστούν Προστασία.
Είναι αδιανόητο σήμερα να επιτρέπονται ασφαλιστήρια συμβόλαια να αυξάνουν το ύψος των ασφαλίστρων καθώς αυξάνεται η ηλικία των καταναλωτών, τέτοιες πρακτικές θα πρέπει να αποτραπούν θα πρέπει να υπάρξουν ασφαλείς δικλείδες και εγγυήσεις Νομοθετικού πλαισίου και οφείλει η πολιτεία να δημιουργήσει , προς πάταξη των κερδοσκόπων και προστασία των Καταναλωτών, ιδιαίτερα σε μια εποχή που οι πολίτες νοιώθουν ανασφαλείς από την μείωση των παροχών της δημόσια προστασίας της υγείας τους.
Για ενημέρωση καθοδήγηση μπορείτε να τηλεφωνά τε στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ τηλ.2821092666

Η Πρόεδρος
της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων
Ιωάννα Μελάκη

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ν. ΧΑΝΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35

Ταχ.δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...