Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

Εμπορικά κέντρα: Αντιστέκονται στην κρίση

Πορεία καλύτερη από το μέσο όρο της αγοράς για τα εμπορικά κέντρα. Αν και οι επισκέψεις των πελατών τους αυξάνονται η κερδοφορία παραμένει στα περυσινά επίπεδα, ενώ αμετάβλητος παραμένει και ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων τους. Τα εμπορικά κέντρα της χώρας, τα οποία σε μία ιδιαίτερα άσχημη περίοδο για την κατανάλωση αποδεικνύουν -έστω και με σταθερά οικονομικά μεγέθη- ότι μπορούν να προβάλλουν αντιστάσεις στην οικονομική κρίση.
Όπως εκτιμάται, η κατάσταση θα παραμείνει αμετάβλητη και για το υπόλοιπο του έτους, καθώς τα περισσότερα εμπορικά είτε απλώς θα διατηρήσουν μία σταθερότητα τζίρου, είτε θα έχουν συγκρατημένη αύξηση πωλήσεων. Όπως να έχει, πάντως, η πορεία τους θεωρείται σαφώς καλύτερη από το μέσο όρος της αγοράς. Σημειώνεται ότι η αγορά της λιανικής στο σύνολό της καταγράφει κάμψη που αγγίζει ακόμη και το 40% σε κάποιες περιπτώσεις.
ΜερίδιαΤα μεγέθη μπορεί να παραμείνουν αμετάβλητα, φαίνεται, ωστόσο, πως δεν θα συμβεί το ίδιο με τα μερίδια αγοράς. Όπως επισημαίνουν επιχειρηματικοί παράγοντες, η οικονομική κρίση επιταχύνει τις αλλαγές στον εμπορικό χάρτη της χώρας προς όφελος, κυρίως, των μεγάλων της λιανικής, οπότε οι ανατροπές στην «πίτα» των μεριδίων θεωρούνται αναπόφευκτες. Λίγο έως πολύ, εκτιμούν δηλαδή ότι η Ελλάδα θα ακολουθήσει την τάση που διαμορφώνεται μετά την περίοδο 2007-2008 στην ιταλική και τη γαλλική αγορά.
Υπό το πρίσμα αυτό, οι ίδιοι παράγοντες προβλέπουν νέα σημαντική πτώση στα μισθώματα τους επόμενους μήνες, όχι μόνο των καταστημάτων που βρίσκονται μέσα στα εμπορικά κέντρα, αλλά και σε αυτά που βρίσκονται σε πολυσύχναστες εμπορικές πιάτσες. Στο περιβάλλον αυτό, οι διοικήσεις των εμπορικών κέντρων αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές στους, με κύριο στόχο να μην χαθεί ούτε ένας πελάτης. Τους τελευταίους μήνες έχουν μπει στο «χορό» των γενναίων προσφορών, ενώ «καλά κρατούν» και οι εκδηλώσεις προσέλκυσης κοινού μέσα από στοχευμένες ενέργειες marketing.
Ο τζίρος των καταστημάτων του εμπορικού κέντρου Avenue, το οποίο εκμεταλλεύεται η Sanyo Συμμετοχών, υποχώρησε στο φετινό πρώτο τετράμηνο μόλις κατά 1,5%, πορεία σαφώς καλύτερη από τον μέσο όρο της αγοράς. Για το σύνολο του 2010, τα έσοδα του εμπορικού κέντρου Avenue αναμένεται να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα με την χρήση 2009, δεδομένης τόσο της ύπαρξης μισθωτηρίων συμβολαίων για το σύνολο των ενοικιαζόμενων επιφανειών όσο και της ζήτησης που παρουσιάζεται για μίσθωση καταστημάτων εντός εμπορικών κέντρων.
Το εμπορικό κέντρο AthensHeart, που συμπλήρωσε ένα έτος λειτουργίας σε μία δύσκολη εποχή για το λιανικό εμπόριο, διατηρεί την επισκεψιμότητα και τον κύκλο εργασιών του σε μία καθοδική αγορά για το λιανεμπόριο.
Για την περίοδο για την οποία υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία με το προηγούμενο έτος, δηλαδή το πεντάμηνο Δεκέμβριος - Απρίλιος, ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων του κέντρου αυξήθηκε κατά 8%. Τον προηγούμενο μήνα, η Pasal Development ανακοίνωσε πως αναστέλλει προσωρινά τη διαδικασία πώλησης μεριδίου του εμπορικού κέντρου Athens Heart. Εξήγησε ότι οι δυσμενείς οικονομικές εξελίξεις στη χώρα και το γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των επενδυτών που ενδιαφέρθηκαν ήταν ξένοι καθιστούν αδύνατη την συνέχιση της διαδικασίας.
Για τους επόμενους μήνες, η εταιρεία θα συνεχίσει κανονικά το επενδυτικό πρόγραμμα στο Athens Heart με στόχο την συνεχή βελτίωσή του και την ενίσχυση της προβολής του.
Οριακή βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, παρουσιάζουν τα εμπορικά κέντρα The Mall Athens, Mediterranean Co- smos και Golden Hall, που διαχειρίζεται η Lamda Deve-lopment. Ειδικότερα, στο «The Mall Athens» η κερδοφορία του πρώτου τριμήνου παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα, ενώ αμετάβλητος παρέμεινε και ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων.
ΤζίροςΕπιτυχής χαρακτηρίζεται η πορεία του «Mediterranean Cosmos» στη Θεσσαλονίκη, όπου σημειώθηκε αύξηση κατά 3,5% του κύκλου εργασιών των καταστημάτων, ενώ η κερδοφορία αυξήθηκε κατά 2%. Σε ό,τι αφορά στο «Golden Hall» η κερδοφορία παρέμεινε αμετάβλητη, ενώ παρατηρήθηκε θεαματική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων κατά 22%. Σημειώνεται ότι η πληρότητα των εν λόγω εμπορικών κέντρων εξακολουθεί να ανέρχεται σε 100%.
Οριακά αυξημένες εμφανίζονται κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους οι πωλήσεις των πολυκαταστημάτων «Attica» στο κέντρο της Αθήνας, ανερχόμενες σε 31,6 εκατ. ευρώ, έναντι 31,5 εκατ. ευρώ. Οι προσδοκίες για την εξέλιξη του τρέχοντος έτους είναι συντηρητικές, καθώς το πλήγμα που έχει δεχθεί η κατανάλωση αποτρέπει τη διατύπωση αισιόδοξων προβλέψεων από τη διοίκησης της «Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε.».
Έως τις αρχές Nοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το «Athenian Capitol», ένας νέος πολυχώρος στη συμβολή των οδών Πατησίων, Γ’ Σεπτεμβρίου και Iουλιανού, όπως ανακοίνωσε την Tετάρτη ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου «Xαραγκιώνη» κ. Θεόδωρος Xαραγκιώνης.
Tο ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 45 εκατομμύρια ευρώ. Mε μεικτή επιφάνεια που φτάνει τα 30.000 τ.μ., πέραν των κοινοχρήστων χώρων, το νέο συγκρότημα ενδυναμώνει την αγορά της Πατησίων, με μεγάλα και μικρά καταστήματα, προσφέρει χώρους για το Eλληνικό Mουσείο Aυτοκινήτου, για την εκπαίδευση των παιδιών στην οδική ασφάλεια, συνεδριακό κέντρο και κινηματογράφο 3D. Eιδικότερα, στο συγκρότημα θα λειτουργήσουν περίπου 30 εμπορικά καταστήματα, 10 εστιατόρια και καφετέριες, καθώς και υπόγειο πάρκινγκ οκτώ ορόφων.
Ενδυση - υπόδησηΟ τομέας της προσιτής ένδυσης και υπόδησης κερδίζει συνεχώς μερίδια αγοράς, όταν ισχυρές φίρμες αναφέρουν πτώση τζίρου που ξεπερνά το 30%. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν τα εκπωτικά πολυκαταστήματα (Οutlets), προκειμένου να αγοράσουν επώνυμα είδη σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
Στοκ καταστήματα διαθέτουν σήμερα σχεδόν όλες οι εταιρείες με μεγάλο δίκτυο (20-30 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα), ενώ και οι μεγάλες φίρμες είτε έχουν δικό τους stock house είτε διαθέτουν shop in shop σε κάποιο μεγάλο Outlet.
Στα μεγάλα εκπτωτικά εμπορικά κέντρα, που ήδη ξεπερνούν τα δέκα σε όλη τη χώρα, καταλαμβάνοντας έκταση άνω των 80.000 τ.μ. και φιλοξενώντας πάνω από 600 επιχειρήσεις, οι καταναλωτές μπορούν να ψωνίσουν επώνυμα ρούχα και παπούτσια σε τιμές έως και 80% χαμηλότερες. Όπως υπολογίζεται, ο συνολικός τζίρος των εκπτωτικών πολυκαταστημάτων ξεπερνά σήμερα τα 200 εκατ. ευρώ.
ATTICA (City Link)Λειτουργεί από το Μάιο του 2005. Φιλοξενεί 360 shop in a shop και χώρους ψυχαγωγίας. Δωρεάν parking για 3 ώρες (με αγορά 200 ευρώ) σε 3 σταθμούς αυτοκινήτων
MALL ATHENSΛειτουργεί από το Νοέμβριο του 2005. Φιλοξενεί 200 καταστήματα και χώρους διασκέδασης. Χώρος στάθμευσης 2.100 θέσεων
MEDITERRANEAN COSMOSΛειτουργεί στη Θεσσαλονίκη από το Νοέμβριο του 2005. Φιλοξενεί 250 καταστήματα και χώρους διασκέδασης. Χώρος στάθμευσης 3.000 θέσεων
AVENUEΛειτουργεί από το Μάιο του 2007. Φιλοξενεί 70 καταστήματα. Υπάρχει δωρεάν χώρος στάθμευσης 2.000 θέσεων
GOLDEN HALLΛειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2008. Φιλοξενεί 131 καταστήματα. Χώρος στάθμευσης 1.400 θέσεων
ΑΤΗΕΝS HEARTΛειτουργεί από το Δεκέμβριο του 2008. Φιλοξενεί 80 καταστήματα. Χώρος στάθμευσης 750 θέσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...