«Αναμένω την εισήγηση της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής, μέρος της οποίας φαίνεται να έχει διαρρεύσει στον Τύπο», είπε μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους ο υπουργός. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σενάριο μετακύλισης του κόστους των τελών κυκλοφορίας στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων, είναι ένα από τα βασικά που εξετάζει η Επιτροπή, η τελική πρόταση- εισήγηση της οποίας θα είναι έτοιμη μέσα στον Ιούνιο. Η κατεύθυνση που έχει πάρει η Επιτροπή από την κυβέρνηση, είναι να μεταφέρει όσο μπορεί το κόστος από την κατοχή του αυτοκινήτου στη χρήση του, όπως συμβαίνει σε πλήθος ευρωπαϊκών χωρών. Δηλαδή, όταν διαθέτει κάποιος αυτοκίνητο, να πληρώνει κόστος χρήσης αναλόγως τού πόσο το κινεί. Αν και πολλά είναι τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι, από την απαλλαγή ή μείωση των τελών για ειδικές ευπαθείς ομάδες (π.χ. άτομα με ειδικές ανάγκες) μέχρι την παροχή κινήτρων για απόσυρση των παλαιών οχημάτων, εκείνο που μοιάζει πιο «συμβατό» με τις δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας, είναι η ενσωμάτωση των τελών στις τιμές των καυσίμων.
Δεδομένου, πάντως, ότι έχουν προηγηθεί τρεις αυξήσεις των φόρων στα καύσιμα από την αρχή του έτους και η τιμή της βενζίνης βρίσκεται στα 1,48 ευρώ, πιθανόν να υιοθετηθεί μια μέση λύση. «Τα καύσιμα έχουν αυξηθεί πολύ και δεν είναι μονάχα το κόστος της βενζίνης στο αυτοκίνητο του καθενός μας, είναι και πώς αυτό πολλαπλασιάζεται μετά σε όλη την οικονομία. Γι΄ αυτό και δεν λέω να το πάμε όλο στη χρήση και να καταργήσουμε τελείως τα τέλη κυκλοφορίας που θα ήταν μια λύση, την οποία δεν θα είχα πρόβλημα να προτείνω προτού κάνουμε τις αυξήσεις στα καύσιμα. Εχοντας κάνει τις αυξήσεις, θέλει μια προσοχή και θα καταλήξουμε σύντομα σε πρόταση», είχε πει πριν από μια εβδομάδα μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση ο κ. Παπακωνσταντίνου.
«Το αντίθετο αποτέλεσμα»
Αν, πάντως, η κυβέρνηση μεταφέρει τα τέλη κυκλοφορίας στις τιμές των καυσίμων, θα επιτύχει το αντίθετο από το αποτέλεσμα που επιδιώκει- δηλαδή την αύξηση των εσόδων- καθώς οι επιπτώσεις στην κατανάλωση θα είναι καταστροφικές, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς καυσίμων. Και υπενθυμίζουν ότι μετά τις απανωτές αυξήσεις του ΕΦΚ, η μέση πανελλαδική τιμή έχει φτάσει στα 1,48 ευρώ, με συνέπεια η κατανάλωση βενζίνης να έχει υποχωρήσει τουλάχιστον 20%, εξανεμίζοντας ώς έναν βαθμό τα όποια οφέλη προσδοκούσε η κυβέρνηση από αύξηση εσόδων. «Αν τώρα η τιμή της βενζίνης φτάσει στα 1,80 ευρώ, η βουτιά της κατανάλωσης θα φτάσει στο 30% ή και περισσότερο, μειώνοντας ακόμη περισσότερα τα κρατικά έσοδα. Είναι λάθος πολιτική», προειδοποιούν τα ίδια στελέχη.
ΠΡΟΘΕΣΗ
της κυβέρνησης είναι να μεταφέρει το κόστος για το αυτοκίνητο από την κατοχή του, στη χρήση του
Πρατήρια εναντίον εταιρειών εμπορίας για τις προσφορές
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων- Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) έχουν μπει οι προσφορές για μειώσεις τιμών, κατά 7-8 λεπτά το λίτρο, που εμφανίστηκαν τις τελευταίες ημέρες σε πρατήρια ορισμένων εταιρειών εμπορίας καυσίμων. Οι πρατηριούχοι με ανακοίνωσή τους εκφράζουν την απορία τους σχετικά με το περιθώριο κέρδους των συγκεκριμένων εταιρειών, ώστε να μπορούν να κάνουν εκπτώσεις αυτού του μεγέθους και να «χαρίζουν», όπως σημειώνουν, τον ΦΠΑ στους πελάτες τους. Επικαλούνται, μάλιστα, τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για τις τιμές των καυσίμων, σύμφωνα με τα οποία το περιθώριο κέρδους των εταιρειών ήταν 6,7 λεπτά ανά λίτρο, υψηλότερο από το περιθώριο των πρατηρίων που ήταν 4,9 λεπτά.
Υπενθυμίζεται ότι η ΠΟΠΕΚ έχει ζητήσει τη θέσπιση παρατηρητηρίου τιμών καυσίμων και για τις εταιρείες, αντίστοιχο με εκείνο που ήδη λειτουργεί για τα πρατήρια καυσίμων, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν αν τα πρατήρια που είναι ακριβά κερδοσκοπούν ή αγοράζουν ακριβά από τους προμηθευτές τους. Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε θεσμικές παρεμβάσεις στο καθεστώς των συμβάσεων μεταξύ εταιρειών εμπορίας και πρατηριούχων, ενώ ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση που καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές για τα ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου εισροών- εκροών όγκου καυσίμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!