Τα μέτρα που έχει λάβει το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την αποκλιμάκωση των τιμών επανέλαβε χθες η υπουργός κυρία Λούκα Κατσέλη μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των βιομηχανιών τροφίμων υποστήριξαν για μία ακόμη φορά ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου μειώνουν τις τιμές και έφεραν ως παράδειγμα το γεγονός ότι, ενώ ο πληθωρισμός τον Μάιο «έτρεχε» με 5,4%, ο δείκτης τιμών των τροφίμων «έτρεχε» με1,1%. Εν τω μεταξύ χθες με δήλωσή του ο κ. Κ. Μίχαλος, πρόεδρος του ΕΒΕΑ, επεσήμανε ότι η αύξηση του πληθωρισμού δεν οφείλεται στις επιχειρήσεις αλλά στο κράτος.
Ειδικότερα η κυρία Κατσέλη ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ότι με την αναμόρφωση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας ως το τέλος του έτους προωθείται η αναβάθμιση της ανεξαρτησίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθιερώνονται σαφή κριτήρια οριοθέτησης των πεδίων παρέμβασής της και υιοθετείται νέα, αποτελεσματικότερη οργανωτική και διοικητική διάρθρωση της Επιτροπής. Ενώ πρόκειται να συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου ειδική αντιμονοπωλιακή υπηρεσία η οποία, με κύριες αρμοδιότητες την ανάλυση της δομής αγορών και των κλαδικών συνθηκών ανταγωνισμού στην οικονομία, θα μπορεί να προβαίνει στην τεκμηρίωση και υποβολή υποθέσεων για διερεύνηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ ταυτόχρονα θα αναλαμβάνει ουσιαστικό ρόλο για τη λήψη αναγκαίων κανονιστικών μέτρων διαρθρωτικού χαρακτήρα για τη μείωση του ρυθμιστικού βάρους. Και προσέθεσε ότι τις επόμενες ημέρες πρόκειται να εκδοθεί αγορανομική διάταξη με την οποία «βάζουμε επιτέλους τάξη στις τιμές στο ράφιώστε αυτές να αποτυπώνουν το πραγματικό όφελος προς τον καταναλωτή. Θα προβλέπονται σαφείς πλέον όροι διενέργειας των προωθητικών ενεργειών, με πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών για το αξιακό όφελος που αποκομίζουν και τον περιορισμό του χρόνου διενέργειας των προσφορών». Και έκανε ειδική αναφορά στις ενδοομιλικές συναλλαγές.
Από την πλευρά του, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) τόνισαν πως «τους τελευταίους έξι μήνες, παρά τις υψηλές πληθωριστικές τάσεις, έχει προχωρήσει σε μείωση των τιμών των προϊόντων της και σε συνεχείς προσφορές σε μια προσπάθεια να μην επιβαρύνεται περαιτέρω ο οικογενειακός προϋπολογισμός και να κρατήσει τους καταναλωτές της».
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=336647&dt=10/06/2010#ixzz0qUA8nh8S
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!