Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Θεσσαλονίκη: «Γνωριμία με το ελληνικό κρασί»

A glass of port wine.Image via WikipediaΗ Wine Plus πιστεύοντας ότι οι οινικές αναζητήσεις αποτελούν ένα δραστικό αντίδοτο στην εθνική μελαγχολία που μας διακατέχει, μας προτείνει το σεμινάριο «Γνωριμία με το ελληνικό κρασί».
Την Τετάρτη 13 Απριλίου 2011, ετοιμαστείτε για περιήγηση σε γνωστούς και άγνωστους αμπελότοπους της χώρας με οδηγό την χημικό-οινολόγο-δημοσιογράφο οίνου Μαρία Νέτσικα.
Οι συμμετέχοντες, συνοδοιπόροι και συνπότες θα μάθουν:
  • ποιοι είναι οι αμπελώνες της Ελλάδας
  • πως η γεωγραφία και το κλίμα της κάθε περιοχής επηρεάζουν τη γεύση των κρασιών της
  • ποιες είναι οι κορυφαίες ελληνικές ποικιλίες οιναμπέλου και ποιες κοσμοπολίτικες εγκλιματίστηκαν τέλεια στα ελληνικά χώματα
  • ποιοι είναι οι ξεχωριστοί γευστικοί χαρακτήρες των κρασιών της κάθε μίας.
Θα δοκιμάσουν τις δημιουργίες καταξιωμένων, αλλά και νεοεμφανιζόμενων ελλήνων οινοποιών.
Θα κατανοήσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν το στυλ του κάθε κρασιού, το πότε είναι έτοιμο για κατανάλωση, το έδεσμα που του ταιριάζει.
Το σεμινάριο «Γνωριμία με το ελληνικό κρασί» υπόσχεται ένα σαγηνευτικό ταξίδι μέσα στον μαγευτικό κόσμο των χρωμάτων, των αρωμάτων και των γεύσεων των ελληνικών κρασιών.
Είναι ιδανικό για όσους ενδιαφέρονται για το κρασί και θέλουν να μάθουν περισσότερα γι’ αυτό, αλλά και για εκείνους που θέλουν να εμπλουτίσουν τις βασικές τους γνώσεις πριν έρθουν στις τακτικές συναντήσεις του Wine Club THESSALONIKI’96.

Τα σεμινάρια κρασιού της Wine Plus πραγματοποιούνται στο Excelsior Hotel (Μητροπόλεως 23, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 021020).
Αρχίζουν στις 19:00, διαρκούν 2 ώρες, περιλαμβάνουν γευστικές δοκιμές κρασιών και συνοδεύονται από ενημερωτικό υλικό.
Το κόστος συμμετοχής είναι 20€.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τη Wine Plus: τηλ. 2310 888311, info@wineplus.gr
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

Παραδοσιακά Τρόφιμα και Επιστήμη


Το Καφενείο της Επιστήμης στην Αθήνα, σε μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια του Ίδρύματος Ευγενίδου, του Γαλλικού Ινστιτούτου και του Βρετανικού Συμβουλίου, παρουσίασαν στις 23-3-2011, στο Ευγενίδειο (Συγγρού 387, Αθήνα), την Δρ Γιολάντα Τότσιου στην προσέγγιση «Η ντελικάτη σχέση των παραδοσιακών τροφίμων με την επιστήμη και την τεχνολογία: Μύθοι και αλήθειες».

Στο καφενείο, γεμάτο από πολλούς ενδιαφερόμενους συμπολίτες, μεταξύ των οποίων και ο κ. Γ. Πίττας από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, την συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Γεώργιος Κεραμιτζόγλου, για να μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε την Δρ Γ. Τότσιου στην ευχάριστη-κατατοπιστική «πτήση» στην χώρα των παραδοσιακών τροφίμων από το «αεροπλάνο» της επιστήμης της τεχνολογίας τροφίμων.

Καταρχήν φάνηκε αμέσως το πρόβλημα του σαφούς προσδιορισμού του όρου «παραδοσιακό». Θα έπρεπε να είναι ότι μας παραδίδεται. Και μας παραδίδεται κάτι από την προηγούμενη γενιά. Κάποτε η γενιά ήταν 30 χρόνια, σήμερα που το προσδόκιμο επιβίωσης είναι 75 χρόνια, παραδοσιακό θα έπρεπε να είναι κάτι το οποίο γινόταν το 1930 περίπου στην Ελλάδα. Πράγμα που δεν σημαίνει ότι τα παραδοσιακά προϊόντα είναι κατ’ ανάγκη «αρχαίες» συνταγές ή ιστορικές συνταγές και τρόφιμα.

Μια ακόμα παράμετρος φαίνεται ότι είναι η ποσότητα. Το ερώτημα που ετέθη είναι κατά πόσο η μαζική-βιομηχανική παραγωγή μπορεί να προσφέρει ως τελικό προϊόν κάτι το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί «παραδοσιακό». Φαίνεται ότι οι σύγχρονες επιστήμες επιτρέπουν ως ένα βαθμό την προσφορά τροφίμων που προσομοιάζουν με παραδοσιακά αλλά το ερώτημα παραμένει.

Ο προβληματισμός είναι κατά πόσο ένα παραδοσιακό τρόφιμο έχει σχέση μόνο με τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του τροφίμου, και δεν συνδυάζεται απολύτως με το περιβάλλον στο οποίο προσφέρεται αυτό το τρόφιμο. Το φαγητό δεν είναι απλά μια τροφοδοσία με χρήσιμες πρωτεΐνες, υδατάνθρακες κλπ, αλλά είναι μια «μέθεξις» μια διαδικασία κοινωνική, και τα παραδοσιακά τρόφιμα θα έπρεπε να νοούνται ως τέτοια όταν προσφέρονται στον «ΤΟΠΟ» όπου παράγονται. Δεν είναι απλά γεύση, αλλά πολιτισμός της συγκεκριμένης περιοχής και κοινωνίας.

Άλλωστε το βασικό πρόβλημα των «τροφοχιλιομέτρων» παραμένει. Και η απόσταση είναι ευθέως ανάλογη της διαδικασίας επεξεργασίας και των συντηρητικών, τα οποία διαφοροποιούν σημαντικά, το όποιο παραδοσιακό προϊόν και το κάνουν να χάνει τα βασικά του χαρακτηριστικά.

Η αλαζονεία των επιστημόνων ότι όλα μπορούν να τα κάνουν επιτυχώς, διαψεύδεται συνεχώς, και με όλο ποιο δραματικό τρόπο από τις συχνές γνωστές διατροφικές κρίσεις (διοξίνες, σαλμονέλα, τρελές αγελάδες κλπ), ενώ δεν πρέπει να αποσιωπώνται και οι μη γνωστές, όπως πιθανόν να είναι τα γενετικώς τροποποιημένα, τα κλωνοποιημένα κλπ. Μία επιδημιολογική έρευνα θέλει περίπου 30 χρόνια, λένε, για να δώσεις σαφείς ενδείξεις. Και εμείς έχουμε μόλις μια δεκαετία με τα μεταλλαγμένα και τα κλωνοποιημένα. Η υγεία και η ασφάλειά μας φαίνεται να έχει εναποτεθεί στα χέρια των πολυεθνικών επιχειρήσεων και της τηλεόρασης. Η Δρ Γ. Τόοτσιου πιστεύει ότι είναι μύθος ότι η τεχνολογία καταστρέφει την παράδοση και ότι υπάρχει επαρκής χώρος συνεργασίας για συνύπαρξη της παράδοσης με την επιστήμη της τεχνολογίας των τροφίμων.

Για μια ακόμη φορά φαίνεται ότι η έλλειψη οχύρωσης της κοινωνίας με σαφή ορολογία, αφήνει «επιτήδειους» κερδοσκόπους, είς βάρος της ταυτότητας μιας περιοχής και ίσως και της υγείας μας, να χρησιμοποιούν ανεξέλεγκτα όρους όπως: αγνό, παραδοσιακό, ντόπιο, χωριάτικο, τοπικό, γνήσιο, πατροπαράδοτο, αυθεντικό, σπιτικό κλπ ή ακόμα και το «λιαστό» ντοματάκι, που μόνο λιαστό δεν είναι αφού αφυγραίνεται σε φούρνους ή ακόμα κι με γεωθερμία.

Η πολιτεία δεν κατόρθωσε ακόμα να βρει τρόπο να εξασφαλίσει τα παραδοσιακά προϊόντα με κάποιας μορφής ταυτοποίηση-πιστοποίηση, παρά το ότι έχουν προσδιορισθεί σε Ευρωπαίκό επίπεδο τα προϊόντα ΕΠΙΠ. Ο ΟΠΕΓΕΠ που θα έπρεπε δεν μπόρεσε ακόμα να ανταποκριθεί

Η δρ. Γ. Τότσιου παρουσίασε δύο «καλάθια» με παραδοσιακά προϊόντα επιλογής της σχολιάζοντας τα πλυσυζητημένα σήμερα «Καλάθια Αγροτικών Προϊόντων» σε κάθε περιφέρεια, ως ένα στοιχεία ταυτότητας μιας περιοχής και ως πιθανό εργαλείο-πόλο περιφερειακής ανάπτυξης. Η πολύ σημαντική σημερινή εστίαση στα προϊόντα τοπικής ταυτότητας θα μπορούσε να γίνει ένα σωστό εργαλείο μόνο και εφόσον το υιοθετήσει η τοπική κοινωνία και το χρησιμοποιήσει ένα Τοπικό Σύμφωνο, που είναι απαραίτητο για την συνένωση της φημισμένης ποιοτικής πιστοποιημένης τοπικής αγροτικής παραγωγής και του τουρισμού με τοπικά στοιχεία με βάση τον τοπικό πολιτισμό.

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

“Οσπρια στο τραπέζι σας μ' ένα κλικ”

Diversity in dry common beansΜ' αυτό τον τίτλο, στη σελίδα 38 της εφημερίδας “Ελεύθερος Τύπος” της Παρασκευής 4 Μαρτίου 2011, ξεκινάει το αφιέρωμα στην προσπάθεια που κάνουμε για την πώληση των αγνών αγροτικών προϊόντων αποκλειστικά δική μας παραγωγής, κατευθείαν στους καταναλωτές, χωρίς τη μεσολάβηση κανενός εμπόρου ή μεσάζοντα, μέσω του ίντερνετ και της ιστοσελίδας μας www.kontogiannis.eu.

Το δημοσίευμα της δημοσιογράφου κ. Ελένης Βέργου, μέρος αφιερώματος για τους “αγρότες που μπήκαν στα χωράφια του ίντερνετ”, ξεκινάει λέγοντας πως ο κ. Χαράλαμπος Κοντογιάννης από τα Φάρσαλα είναι ένας από τους πρώτους αγρότες που αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το… Διαδίκτυο ως εργαλείο στη δουλειά τους.

Στη συνέχεια το ρεπορτάζ αναφέρεται στους μεσάζοντες λέγοντας πως «Παλαιότερα οι αγρότες δεν μπορούσαν να πουλήσουν μόνοι τους το προϊόν τους. Πάντα υπήρχε ένας μεσάζοντας, που με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να παρακαμφθεί», λέει στον «Ε.Τ.» ο κ. Κοντογιάννης. Οπως αναφέρει ο καλλιεργητής, η πώληση αγροτικών προϊόντων από τους παραγωγούς δεν συμφέρει μόνο τους ίδιους αλλά και τους καταναλωτές: «Εμείς μπορούμε να διαθέσουμε το προϊόν μας λίγο πιο ακριβά από ό,τι θα το δίναμε στους μεσάζοντες και οι καταναλωτές να το παίρνουν λίγο πιο οικονομικά από ό,τι από κάποιον έμπορο. Η παραγγελία τους πηγαίνει κατευθείαν στο σπίτι και τελικά όλοι είναι ευχαριστημένοι». Τέλος περιγράφει το μεγαλύτερο δέλεαρ για τους καταναλωτές για να αγοράσουν προϊόντα μας “Σύμφωνα με τον κ. Κοντογιάννη, το μεγαλύτερο…δέλεαρ για τους καταναλωτές είναι ότι ξέρουν από πού προέρχονται τα προϊόντα που βάζουν στο τραπέζι τους. «Δεν είναι και λίγοι αυτοί που “βαφτίζουν” ελληνικά διάφορα αγαθά που έρχονται από άλλες χώρες. Οπως και να το κάνουμε, το ελληνικό είναι πιο αγνό, πιο νόστιμο και οι πελάτες ξέρουν τι τρώνε», αναφέρει ο ίδιος και συνεχίζει: «Η ανταπόκριση του κόσμου είναι ικανοποιητική και σιγά σιγά αυξάνεται. Προσωπικά παράγω φακές, ρεβίθια, φασόλια, μέλι και λίγο κρασί. Ο κόσμος δεν φοβάται ότι έχω χρησιμοποιήσει φυτοφάρμακα που μπορεί να βλάψουν την υγεία τους. “

Enhanced by Zemanta

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

Σπάνια Ελληνικά τυριά και 90 κρασιά στο MILOS

Tempranillo varietal wine bottle and glass, sh...Image via Wikipedia
Μια ξεχωριστή  εκδήλωση θα περιμένει το  μεσημέρι της Κυριακής 3 Απριλίου στον Prive χώρο του Εστιατορίου MILOS στο HILTON, τους φίλους του House of Wine. Μια εκδήλωση όπου οι συμμετέχοντες από την 1:00 το μεσημέρι έως 4:30 το απόγευμα θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν, για πρώτη φορά, ποικιλία 15 εξαιρετικών και σπάνιων Ελληνικών τυριών, που αναζήτησε σε διάφορα νησιά και περιοχές της Ελλάδας και πρότεινε ο F/B Manager του ΜΙΛΟΣ κος. Ριχάρδος Λέλλας, όπως Κρασοτύρι Κώ, Γραβιέρα Ίου, Πασκιτάν Κιλκίς, Καπνιστή Φρατζιά Κυθήρων, Αρσενικό Νάξου, Κασκαβάλι Λήμνου και άλλα.  
Τα σπάνια Ελληνικά τυριά θα συνοδέψουν σπιτικά κράκερ με σουσάμι, ζυμωτό χωριάτικο ψωμί, σταφιδόψωμο, ποικιλία γλυκών του κουταλιού, κυδωνόπαστα, παστελαρίες, αποξηραμένα φρούτα, άγριο θυμαρίσιο μέλι και άλλα καλούδια.  
Κάπου εκεί, θα συναντήσει το House of Wine  την γευσιγνωσία τυριών, για να την παντρέψει με 90 και πλέον απο τις εκλεκτότερες ετικέτες του Ελληνικού Αμπελώνα (35 Λευκά, 30 Ερυθρά, 18 Ροζέ, 7 Αφρώδη/Γλυκά), απο 29 εξέχοντες Ελληνες παραγωγούς, που προτείνει o δημοσιογράφος οίνου και Διευθυντής του House of Wine Club Θόδωρος Λέλεκας, μέσα από ταξίδια οινογνωσίας σε όλη την Ελλάδα.  
Το House of Wine, πιστό στην ποιότητα των εγχώριων προϊόντων, καλεί τους φίλους, επισκέπτες και πελάτες του να συμμετάσχουν, σε μια πρωτόγνωρη από άποψη παντρέματος Ελληνικών τυριών και κρασιών εκδήλωση, που τιμάει τα προϊόντα της χώρας μας. 
Με αυτή την  εκδήλωση όμως, το House of Wine,  δείχνει ότι ακούει και τις προτάσεις των φίλων του, οι οποίοι επέμεναν στην επανάληψη της εκδήλωσης Wine & Cheese pairing, που είχε πραγματοποιηθεί με πολύ μεγάλη επιτυχία πέρυσι στον ίδιο χώρο. 
Για κρατήσεις θέσεων επισκεφθείτε την  διεύθυνση : http://www.houseofwine.gr/how/wine-cheese-greek.html ή καλέστε στο 210 6773315 (κα. Αννα Καραμάνη) 
Χώρος Εκδήλωσης : Εστιατόριο MILOS – Ξενοδοχείο HILTON
Ημέρα Εκδήλωσης:  Κυριακή 3 Απριλίου 2011
Ώρα Προσέλευσης:  από 13:00 έως 16:30
Κόστος  Συμμετοχής:  38 Ευρώ/άτομο
Enhanced by Zemanta

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Ανοίγει για περισσότερους το Κοινωνικό Τιµολόγιο της ∆ΕΗ

∆ιευρύνονται τα όρια κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύµατος αλλά και τα εισοδηµατικά κριτήρια που πρέπει να πληροί κανείς για να ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο, ώστε να συµπεριληφθούν σε αυτό ακόµη περισσότερα νοικοκυριά που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες.

Στόχος είναι, µε τη διεύρυνση των κριτηρίων, οι 300.000 σήµερα που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο, απολαµβάνοντας έκπτωση 10%-20% σε σχέση µε τα τιµολόγια της ∆ΕΗ, να φτάσουν τουλάχιστον τις 600.000.
Ετσι, µε γνωµοδότηση που εξέδωσε χθες η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας έπειτα από συνεδρίαση της ολοµέλειάς της, εισηγείται προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής να αυξηθούν σηµαντικά τα ανώτατα όρια κατανάλωσης για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων, βάσει των οποίων εντάσσονται στο ειδικό αυτό τιµολόγιο. Συγκεκριµένα προτείνει:
n Για τους έχοντες χαµηλά εισοδήµατα και τους άνεργους, το όριο να φτάσει στις 1.400 kwh/4µηνο (αντί για 1.000 kwh/4µηνο σήµερα).
n Και για τους γονείς τριών παιδιών, όπως και για τα άτοµα µε αναπηρία, να αυξηθεί στις 1.600 kwh/4µηνο (από τις 1.200 kwh/4µηνο σήµερα).
Στόχος είναι µε την αύξηση των ορίων να συµπεριληφθεί στο εν λόγω τιµολόγιο µια µεγάλη µερίδα καταναλωτών µε χαµηλά µεν εισοδήµατα, αλλά που κινείται κοντά στον µέσο όρο κατανάλωσης ρεύµατος στην Ελλάδα, που ανέρχεται σε περίπου 1.300-1.400 kwh τον χρόνο.
Ειδικά για τα άτοµα µε αναπηρία, η ΡΑΕ εισηγείται να ισχύσει το ίδιο εισοδηµατικό κριτήριο για την ένταξή τους στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο που ισχύει και για τους τρίτεκνους, δηλαδή το αφορολόγητο όριο των 23.500 ευρώ. Σήµερα, τα άτοµα µε αναπηρία έχουν το ίδιο αφορολόγητο όριο που έχουν οι µισθωτοί και συνταξιούχοι, δηλαδή τα 12.000 ευρώ, συν ένα ποσό έκπτωσης 2.400
ευρώ, το οποίο αφαιρείται από το εισόδηµά τους.
Το υπουργείο Περιβάλλοντοςκαι Ενέργειας εκτιµάται ότι θα κάνει δεκτή την εισήγηση της ΡΑΕ, αφού ήταν εκείνο για το οποίο της ζήτησε να γνωµοδοτήσει ώστε να διαπιστώσει µέχρι ποιο σηµείο µπορούν να αυξηθούν τα όρια. Κι αυτό, καθώς τρεις µήνες µετά την έναρξη ισχύος του µέτρου, σε αυτό έχουν ενταχθεί µόλις 300.000 καταναλωτές, έναντι των αρχικών εκτιµήσεων της ∆ΕΗ για περίπου 1,2 εκατ. δικαιούχους.
ΤΑ ∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ για την υποβολή αίτησης στο τιµολόγιο αυτό (περισσότερα στην ιστοσελίδα της ∆ΕΗ www.dei.gr) είναι τα εξής:
n Λογαριασµός ρεύµατος κύριας κατοικίας, που απαιραίτητα πρέπει να είναι στο όνοµα της συζύγου ή της συζύγου.
n ΑΦΜ του αιτούντος και της συζύγου του.
n Αριθµός αστυνοµικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.
Προθεσµία ένταξης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο δεν υπάρχει. Απλώς, όσοι εντάχθηκαν µέχρι τις 31 ∆εκεµβρίου ωφελήθηκαν των εκπτώσεων από τον πρώτο λογαριασµό του 2011.tanea

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2011

«ΡΑΨΑΝΗ» & «ΡΑΨΑΝΗ EΠΙΛΕΓΜΕΝΟΣ»: Νέα ετικέτα

Η οινοποιία  «TSANTALI», παρουσιάζει τη νέα ετικέτα των πολυβραβευμένων και ιδιαίτερα δημοφιλών οίνων «ΡΑΨΑΝΗ» και «ΡΑΨΑΝΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΣ» στην ελληνική αγορά μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσία τους στο εξωτερικό. 
Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε από την κορυφαία καναδική εταιρία, «EZI EVOLUTION», η οποία έχει αναλάβει ανάλογα projects για μερικούς από τους μεγαλύτερους οινοπαραγωγούς παγκοσμίως όπως TORRES, KIM CROWFORD κα. Στρατηγικός στόχος του επανασχεδιασμού είναι η δημιουργία μίας νέας, διεθνών προδιαγραφών εικόνας για το brand ΡΑΨΑΝΗ TSANTALI και η περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της ελληνικής οινοποιίας στην παγκόσμια οινική αγορά.  
Η νέα ετικέτα  χαρακτηρίζεται από ακόμα περισσότερη  λάμψη, νέες λιτές γραμμές και  πιο σύγχρονη εμφάνιση. Παράλληλα  τα κοινά στοιχεία ανάμεσα στις δύο  ετικέτες προσφέρουν καλύτερη συνοχή λειτουργώντας ως «ομπρέλα» της  οικογένειας των δημοφιλών οίνων  «ΡΑΨΑΝΗ» και «ΡΑΨΑΝΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΣ».
Αξίζει  να τονιστεί πως το λανσάρισμα της νέας ετικέτας πραγματοποιήθηκε πιλοτικά στον Καναδά, συμβάλλοντας στη  σημαντική αύξηση των πωλήσεων των  ΡΑΨΑΝΗ από 10.000 σε 140.000 φιάλες. Ακολούθησαν αγορές όπως ΗΠΑ, Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία και Βραζιλία, καθώς και η Ελλάδα. Οι ετικέτες ΡΑΨΑΝΗ TSANTALI έχουν τύχει θερμής υποδοχής από κορυφαίους δημοσιογράφους οίνου ανά τον κόσμο όπως οι Jancis Robinson και Hugh Johnson.
Οι οίνοι  «ΡΑΨΑΝΗ» και «ΡΑΨΑΝΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟΣ» με τη νέα ετικέτα διατίθενται σε φιάλες των 750ml και 187ml.
Enhanced by Zemanta

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

"ΟΙΝΟΣ ΕΥΦΡΑΙΝΕΙ ΚΑΡΔΙΑ"

Το ΜΥΛΟΣ ART CAFE οργανώνει βραδιά οινογνωσίας,την Κυριακή 3 Απριλίου 2010,ώρα 7.00μμ     
                        "ΟΙΝΟΣ ΕΥΦΡΑΙΝΕΙ ΚΑΡΔΙΑ"
Δύο γνωστοί οινολόγοι μας μαθαίνουν τα μυστικά του καλού κρασιού.
Επιλέγουν και μας παρουσιάζουν ποικιλίες από τους ελληνικούς αμπελώνες
με ιδιαίτερη αναφορά στούς αμπελώνες της περιοχής των Μεσογείων.
Τιμή συμμετοχής : 18 ευρώ/άτομο (περιλαμβάνει δοκιμές κρασιών με συνοδευτικό)

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΤΗΛ: 22990 24711 & 22990 24722

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Ηπατίτιδα στα Ράφια Super Market

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων ύστερα από τον εντοπισμό το τελευταίο διάστημα επικίνδυνων για την Δημόσια Υγεία τροφίμων στα ράφια πολυεθνικών αλυσίδων super market.

Συγκεκριμένα στις 18 Φεβρουαρίου ο ΕΦΕΤ προχώρησε στην ανάκληση παρτίδων...

χουρμάδων από τα ράφια της πολυεθνικής «ΑΒ Βασιλόπουλος», στους οποίους χουρμάδες ανιχνεύτηκε ο ιός της Ηπατίτιδας Α.

Οι χουρμάδες με την Ηπατίτιδα Α κυκλοφορούσαν με την εμπορική επωνυμία «ΑΒ χουρμάδες απύρηνοι, προέλευσης Αλγερίας» και είχαν διακινηθεί από Ολλανδική εταιρεία μέσω Ιταλίας.

Στις 15 Μαρτίου, ο ΕΦΕΤ προχώρησε στην ανάκληση παρτίδων μοσχοκάρυδου από τα ράφια της πολυεθνικής αλυσίδας Καρφούρ Μαρινόπουλος, στις οποίες ανιχνεύτηκε υψηλή συγκέντρωση υδράργυρου.

Η πρώτη ύλη του μοσχοκάρυδου είχε εισαχθεί από την Ινδονησία από Ιταλική επιχείρηση και το προϊόν κυκλοφορούσε με την εμπορική επωνυμία «Καρφούρ Μοσχοκάρυδο τριμμένο» σε γυάλινο βάζο των 40 γραμμαρίων.

www.neatv.gr

Ανάκληση noodles από την Κίνα

Soy Sauce Noodles.Image via WikipediaΟ Ε.Φ.Ε.Τ., μέσω του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για τα Τρόφιμα και τις Ζωοτροφές, ενημερώθηκε για τη διακίνηση ρυζομακάρονου (noodles) προέλευσης Κίνας, στο οποίο έχει γίνει παράνομη εισαγωγή.

Πρόκειται για σούπα μακαρόνια με γεύση μοσχάρι, σε συσκευασίες των 110 g, με την εμπορική ονομασία «Instant soup noodles with beef». Το συγκεκριμένο προϊόν εισήχθη από την Ιταλία και διακινήθηκε στην Ελλάδα, μέσω των επιχειρήσεων «LIUYANG - EΛENH ΛATTA & ΣIA OΕ» (Κεραμεικού 37, Αθήνα) και «DONG FANG di ZHAO CHONGCHUN» (Λεωνίδου 25, Αθήνα).

Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε την άμεση ανάκληση/απόσυρση του συνόλου του παραπάνω προϊόντος από την ελληνική αγορά και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.

Καλούνται οι καταναλωτές που έχουν ήδη προμηθευτεί το προϊόν να μην το καταναλώσουν.
Enhanced by Zemanta

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Τα τρόφιμα διαίτης Atkins στα Carrefour


Τα τρόφιμα διαίτης Atkins μπορείτε, πλέον, να τα βρείτε και στις αλυσίδες Υπερμάρκετ Carrefour και Supermarket Carrefour-Μαρινόπουλος.

Στα Supermarket θα διατίθεται δωρεάν και ο Οδηγός της Νέας Δίαιτας Atkins με διατροφικά πλάνα 3 εβδομάδων, ώστε να ξεκινήσετε άμεσα και να χάσετε εύκολα έως 5 κιλά σε δύο εβδομάδες.

Τα τρόφιμα διαίτης ATKINS μπορείτε να τα παραγγείλετε και από το e- shop των Carrefour στη διεύθυνση : http://www.carrefour.gr/CarrefourOnline1/ (κατηγορία Τρόφιμα / Είδη Παντοπωλείου / Διαιτητικά - Διαβητικά)

Τα τρόφιμα διαίτης Atkins ενώ είναι γλυκά στη γεύση δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, έχουν ελάχιστους υδατάνθρακες ενώ περιέχουν υψηλή ποσότητα πρωτεΐνης και σας βοηθούν στην προσπάθειά σας να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε το βάρος σας.

Οδηγίες, συμβουλές, συνταγές και διατροφικά πλάνα για τις 4 Φάσεις θα βρείτε στο νέο βιβλίο «Η Νέα Δίαιτα Άτκινς Για Μία Νέα Ζωή» (εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ). Το βιβλίο, το οποίο είναι γραμμένο από 3 καθηγητές Πανεπιστημίου, βασίζεται σε περισσότερες από 50 επιστημονικές μελέτες που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια της Νέας Δίαιτας Atkins.

Τα τρόφιμα ΑΤΚΙΝΣ διαθέτει στην Ελληνική και Κυπριακή αγορά η εταιρία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ - ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ  – ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ (Τηλ.: 2108829605) site:  www.atkins.com, blog: http://gr.atkins.com/community/blog  Email: info@eles.gr

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011

Κόβουν και τα σούπερ-μάρκετ

Δεν πληρώνω - δεν πληρώ­νω, επειδή δεν θέλω; Ή, δεν πληρώνω, επειδή πολύ απλά δεν έχω να πληρώσω;

Η πρωτόγνωρη κρίση μάς δείχνει ότι ο κοσμάκης δεν βάζει μαχαίρι μόνο στη διασκέδαση και τα αγαθά πολυτελεί­ας, αλλά ακόμη και στο σούπερ-μάρκετ. Κι αν οι δρόμοι μας φαίνονται ακόμη αρκετά γεμάτοι, η εικόνα είναι απατηλή.

Η αλήθεια είναι ότι τους τε­λευταίους μήνες οι Έλληνες έχουν κό­ψει δραστικά ακόμη και τα είδη πρώτη ανάγκης, ενώ προτιμούν να ψωνίζουν ό,τι είναι φθηνότερο ή βρίσκεται σε προσφορά.

Έτσι, οι περισσότεροι Έλληνες στρέ­φονται ολοένα και πιο πολύ στα ανώ­νυμα προϊόντα (αυτά που λέμε «ιδι­ωτικής ετικέτας», που τα ξέρει μόνο η μαμά τους δηλαδή) των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ, αφού κάποια εξ αυ­τών πωλούνται έως και 60% φθηνότε­ρα από τα αντίστοιχα επώνυμα
ΠΛΗΡΕΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΕΔΩ

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Αποσύρεται τυροσαλάτα με σταφυλόκοκκο

Israeli cheese and saladImage via WikipediaΤην απόσυρση παρτίδας τυροσαλάτας με την επωνυμία «ΤΥΡΟΣΑΛΑΤΑ - ΑΛΦΑ ΓΕΥΣΗ ΣΑΛΑΤΕΣ» αριθμό παρτίδας L5536 και ημερομηνία λήξης 13.04.2011, ζήτησε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων.

Το προϊόν, στο οποίο ανιχνεύθηκε σταφυλόκοκκος, παράγεται από την εταιρία «ΑΛΦΑ ΓΕΥΣΗ ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΑΒΕΕ», που εδρεύει στο Σβορώνο Πιερίας.

Καλούνται οι καταναλωτές, που έχουν προμηθευτεί το προϊόν να μην το καταναλώσουν.
Enhanced by Zemanta

Φθηνότερο εως 14% το καλάθι της νοικοκυράς το Φεβρουάριο

Φθηνότερο εως 14% σε σχέση με πέρυσι ήταν σύμφωνα με το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, το καλάθι της νοικοκυράς το Φεβρουάριο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου και τις τιμοληψίες σε τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (21 Φεβρουαρίου), το εβδομαδιαίο καλάθι μιας τετραμελούς οικογένειας παρουσιάζει πτώση τιμών από 7,91% έως 10,9% σε σχέση με πέρυσι, το εβδομαδιαίο οικονομικό καλάθι ενός ζευγαριού παρουσιάζει πτώση από 7,36% έως και 14,08% σε σχέση με πέρυσι ενώ το εβδομαδιαίο καλάθι για ένα ζευγάρι συνταξιούχων παρουσιάζει πτώση από 7,94% έως και 12,94%, σε σχέση με πέρυσι  ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ , ΕΔΩ

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Παράταση αναστολής πλειστηριασμών για χρέη προς τράπεζες

Κυρώθηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, η πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την παράταση της αναστολής πλειστηριασμών για χρέη προς τις τράπεζες, που δεν υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ.

Μοναδική ένταση ήταν το «παρών» του ΚΚΕ το οποίο διευκρίνισε πως αξιώνει από την κυβέρνηση το μείζον και όχι το έλασσον.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς δεσμεύτηκε επιπροσθέτως να υπάρξει και αναμόρφωση του νόμου για την προστασία του καταναλωτή, ως πρόσθετη θωράκιση των οφειλετών απέναντι σε υπερβάσεις του τραπεζικού συστήματος.

«Με τη ρύθμιση που φέρνουμε, θέλουμε να δώσουμε προστασία σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν περιέλθει σε αδυναμία πληρωμής, για την καλύτερη δυνατή διευθέτηση των οφειλών τους» ανέφερε ο κ. Κουσελάς. Από πλευράς αντιπολίτευσης, ειδικά της ελάσσονος, διατυπώθηκαν αρκετές ενστάσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα της ρύθμισης στο να αντιμετωπίσει την υπερσυσσώρευση των χρεών.

Στην Επιτροπή, υπερψηφίστηκε και το νομοσχέδιο, με το οποίο κυρώνεται η Ευρω-ελβετική συμφωνία για επέκταση της δικαστικής συνεργασίας των δύο πλευρών, σε υποθέσεις απάτης και κάθε άλλης παράνομης δραστηριότητας, «συμπεριλαμβανομένων των τελωνειακών παραβάσεων, καθώς και των φορολογικών παραβάσεων στον τομέα των έμμεσων φόρων, στο πλαίσιο του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών».

Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

Συνάντηση του Φ. Κουβέλη με αντιπροσωπεία του Κινήματος Πολιτών- Καταναλώνουμε ότι Παράγουμε

Με αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του «ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΩΝ-καταναλώνουμε ότι παράγουμε» ( Ντ. Μπέη, Κ. Μουτζούρη, Ν. Σκουλά, Γ. Καββαθά, Στ. Τσιάμη), συναντήθηκε σήμερα ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, συνοδευόμενος από τον υπεύθυνο για την οικονομική πολιτική της ΔΗΜΑΡ Δημήτρη Χατζησωκράτη.

Τα μέλη του Δ.Σ. του Κινήματος ενημέρωσαν για τους σκοπούς και τη δράση της μη κερδοσκοπικής εταιρείας και της πρωτοβουλίας τους για κάλεσμα όλων των Ελλήνων να μετάσχουν στον αγώνα για να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας, να μειωθεί η ανεργία, να σταματήσει το κλείσιμο των καταστημάτων, έχοντας ως κεντρικό σύνθημα της πρωτοβουλίας τους το «Ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά». Ο Φώτης Κουβέλης από την πλευρά του υπογράμμισε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Δημοκρατικής Αριστεράς για τη στήριξη της εγχώριας παραγωγής, την ενίσχυση της βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, ιδιαιτέρως των μικρομεσαίων και τη διατήρηση της απασχόλησης. Διαβεβαίωσε για την υποστήριξη εκ μέρους των μελών και φίλων της ΔΗΜ.ΑΡ των πρωτοβουλιών του Κινήματος Πολιτών για διάδοση του μηνύματός τους.

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

Πρόστιμα 59.000 ευρώ για μηχανήματα - μαϊμού για εξοικονόμηση ενέργειας

Πουλούσαν συσκευές με τη χρήση των οποίων ισχυρίζονταν ότι επιτυγχάνεται μείωση στο λογαριασμό ρεύματος οικιακών και μικρών εμπορικών καταναλωτών έως και 45%.

Όπως ανακοινώθηκε, η έρευνα που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την 4η διεύθυνση Κλαδικής Βιομηχανικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας και τη ΔΕΗ έδειξε ότι ο ισχυρισμός δεν είναι αληθής, καθώς η ενέργεια που καταγράφουν οι συσκευές δεν καταγράφεται και δεν τιμολογείται από τη ΔΕΗ.

Πρόστιμα επεβλήθησαν στις παρακάτω επιχειρήσεις:
"MAX SECURITY" Κ. ΛΕΒΕΝΤΗΣ - Α. ΔΙΑΜΑΝΤΕΝΙΑ Ο.Ε. 15.000,00 €
ΒΕΛΛΙΟΣ ΑΘ.-ΦΩΤΙΟΥ ΜΑΡ. Ο.Ε. (ALPHA TEAM O.E.) 12.000,00 €
ΚΟΚΚΑΛΑΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ 10.000,00 €
MAREX SOLUTIONS A.E. 7.000,00 €
TELEPRIME A.E. 7.000,00 €
"NEW TECHNOLOGIES" ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΤΑΤΟΛΑΣ 4.000,00 €
"VIPER ENERGY" ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΜΗΛΕΣΗΣ 4.000,00 €
enet.gr

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011

Τι να προσέξετε στην αγορά των Σαρακοστιανών

ΦΘΗΝΟΤΕΡΑ ΤΑ 19 ΒΑΣΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΟΥ ΣΑΡΑΚΟΣΤΙΑΝΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΟΥ
-ΠΟΙΕΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
-ΕΛΕΓΧΟΙ ΓΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΙΑΣ

Το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ανακοίνωσε ότι το φετινό Σαρακοστιανό τραπέζι θα είναι φθηνότερο κατά 4,32% σε σχέση με πέρυσι.
Τα βασικά είδη του παραδοσιακού τραπεζιού της Καθαράς Δευτέρας είναι 19 και φέτος θα στοιχίζουν 118,41 ευρώ. Η τιμή αυτή πέρυσι ανερχόταν στα 123,76 ευρώ για αυτά τα 19 είδη.

Αναλυτικά:
Οι τιμές στα οπωροκηπευτικά παρουσιάζουν κατά μέσο όρο πτώση 10,74%, αντίστοιχα τα κατεψυγμένα θαλασσινά παρουσιάζουν πτώση κατά μέσο όρο 5,82% σε σχέση με πέρυσι.
Ο χειροποίητος χαλβάς με γεύση κακάο ή βανίλια κατά μέσο όρο παραμένει στις ίδιες τιμές με πέρυσι.
Στον ταραμά και τα υποπροϊόντα του η μείωση τιμών είναι κατά μέσο 11,23%.
Η τιμή στις ελιές Χαλκιδικής παρουσιάζει επίσης μείωση κατά μέσο όρο 5,81%, ενώ οι τιμές Καλαμών παρουσιάζουν αύξηση κατά 14,72%.
Ενδεικτικά, η τιμή για τις μεγάλες κατεψυγμένες γαρίδες το κιλό κατά μέσο κοστίζει 17,38 ευρώ, ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι κόστιζε 21,69 ευρώ.
Τα μεγάλα καταψυγμένα καλαμάρια κοστίζουν κατά μέσο όρο φέτος 6,58 ευρώ το κιλό , ενώ πέρυσι κόστιζαν 6,87 ευρώ και τα κατεψυγμένα μεσαία χταπόδια (από 1,5 έως 2,5 κιλά ) κοστίζουν κατά μέσο όρο 13,01 ευρώ το κιλό ενώ πέρυσι κόστιζαν κατά μέσο όρο 11,48 ευρώ.
Η τιμή της καθιερωμένης λαγάνας εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα 2,50 ευρώ (750 γραμ.)στην ίδια τιμή με πέρυσι.
Το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας επισημαίνει ότι στην αγορά υπάρχει επάρκεια αγαθών, καθώς και ότι οι έλεγχοι από τις υπηρεσίες του Υπουργείου θα εντατικοποιηθούν καθ΄ όλη την διάρκεια του Τριημέρου, προκειμένου να αποφευχθούν κρούσματα αισχροκέρδειας, αλλά και να εξασφαλιστεί η ποιότητα των προϊόντων που φτάνουν στο τραπέζι του καταναλωτή.

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

Ανακαλείται επικίνδυνη καφετιέρα από τα ΙΚΕΑ

The Ikea multistory car park at Ikea, Birstall...Image via WikipediaΗ IKEA με ανακοίνωσή της παρακαλεί τους πελάτες που έχουν αγοράσει τη καφετιέρα/τσαγιέρα FÖRSTÅ να σταματήσουν να τη χρησιμοποιούν αμέσως και να την επιστρέψουν σε οποιοδήποτε κατάστημα ΙΚΕΑ, όπου και θα λάβουν πίσω τα χρήματά τους.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, πίεση από το μεταλλικό στήριγμα του γυάλινου δοχείου μπορεί να γίνει η αιτία να σπάσει απροσδόκητα, θέτοντας το χρήστη σε κίνδυνο από κάψιμο ή κόψιμο.

Η IKEA έχει λάβει είκοσι αναφορές για σπάσιμο του γυάλινου δοχείου, συμπεριλαμβανομένων δώδεκα αναφορών για τραυματισμούς από κάψιμο λόγω χυμένου καφέ/τσαγιού και μία αναφορά για τραυματισμό από κόψιμο.

Η καφετιέρα/τσαγιέρα FÖRSTÅ διατέθηκε παγκοσμίως στα καταστήματα ΙΚΕΑ σε δύο μεγέθη, 0.4 λίτρα και 1 λίτρο, μεταξύ της περιόδου Φεβρουάριος -  Δεκέμβριος 2010. Στην Ελλάδα και την Κύπρο διατέθηκε μόνο το μέγεθος του ενός λίτρου.
Enhanced by Zemanta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...