Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013

Φιλική επίλυση διαφορών επιλέγουν οι καταναλωτές

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευ.Ζερβέας
Στο Συνήγορο του Καταναλωτή προσέφυγαν και το 2012 αρκετοί πολίτες προκειμένου να επιλυθούν φιλικά οι διαφορές τους. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Αρχής, 8 στις 10 υποθέσεις επιλύθηκαν με την παρέμβασή της. Τα περισσότερα παράπονα έγιναν για ταχυδρομικές υπηρεσίες, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες και τον κλάδο των γενικών καταναλωτικών αγαθών. 

Μέσα σε μία χρονιά αυξήθηκε κατά 6,1% ο αριθμός των αναφορών-αιτημάτων για φιλική επίλυση καταναλωτικών διαφορών που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ετήσιας Έκθεσης της Αρχής για το 2012 που παρέδωσε στον πρόεδρο της Βουλής και τον πρωθυπουργό ο επικεφαλής Ευάγγελος Ζερβέας. Αύξηση κατά 1,5% σημείωσε και ο αριθμός των αιτήσεων που υπέβαλαν υπερχρεωμένοι στην Αρχή για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών.

Με μέσο όρο διεκπαιρέωσης μιας υπόθεσης τις 88 ημέρες, η Αρχή το 2012 πέτυχε τη φιλική επίλυση του 80,5% των καταναλωτικών διαφορών που ανέλαβε. Το ανταποδοτικό όφελος για τους πολίτες που προσφεύγουν στην Αρχή, υπό τη μορφή χρηματικού ποσού που τους επιστρέφεται ύστερα από ικανοποίηση των αιτημάτων τους,  ανέρχεται σε 863.748,00 ευρώ για το 2012 και ισοδυναμεί περίπου με το 60% της ετήσιας χρηματοδότησης που έλαβε πέρυσι η Αρχή από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Τα χρόνια λειτουργίας της Αρχής, το χρηματικό ποσόν που έχει επιστραφεί σε καταναλωτές ανέρχεται σε σχεδόν 30 εκατ. ευρώ, το οποίο είναι τριπλάσιο της δημόσιας χρηματοδότησης που της έχει χορηγηθεί.


Οι κλάδοι που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο αριθμό καταγγελίων το 2012 είναι: οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, Τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες, και ο κλάδος των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών (αυτοκίνητα/μοτοσικλέτες, ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα, κ.λπ.). Οι περισσότερες καταγγελίες αφορούν ζητήματα “Τιμολόγησης/Χρέωσης και Είσπραξης Χρεών” ενώ στην πλειοψηφία τους οι πολίτες απευθύνονται στην Αρχή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
 
Διαπιστώθηκε ότι οι εμπορικοί κλάδοι των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, των γενικών Καταναλωτικών Αγαθών και των Γενικών Υπηρεσιών προς Καταναλωτή, εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά επίλυσης διαφορών υπέρ του καταναλωτή  ενώ σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα του εξωδικαστικού σκέλους του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τα στοιχεία του 2012 δείχνουν ότι οι πιστωτές εξακολουθούν να έχουν αρνητική στάση απέναντι στο ενδεχόμενο εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους οφειλέτες-καταναλωτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...