Καταρχήν, όλοι οι όροι που αναγράφονται στο πίσω μέρος των εισιτηρίων πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων (πρώην Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας).
Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο κάποιος επιβάτης δεν ταξιδέψει από δική του υπαιτιότητα δικαιούται, αν προβεί εγκαίρως στην ακύρωση του εισιτηρίου του, επιστροφή του 50% της αξίας του, ενώ αν η ακύρωση δεν γίνει έγκαιρα, δεν δικαιούται επιστροφή.
Στο κυλικείο του πλοίου πρέπει να διατίθενται υποχρεωτικά τα είδη που ορίζονται ως είδη διατίμησης στις τιμές που ορίζονται ως τέτοια από τις οικείες αγορανομικές διατάξεις (καφές, νερό, τσάι, τοστ κ.λπ.), τα οποία διατίθενται σε όρθιους επιβάτες. Παράλληλα, για όλα τα είδη που διατίθενται στο πλοίο πρέπει να υπάρχουν σε ορατά σημεία του πλοίου εμφανείς τιμοκατάλογοι.
Σε περίπτωση που υποστούν φθορά ή απώλεια τα προσωπικά αντικείμενα του επιβάτη που έχουν δοθεί προς φύλαξη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο τότε γεννάται αξίωση για αποζημίωση με αξία ίση με αυτή που έχει δηλωθεί με ανώτατο όριο 733,67€ ανά αποσκευή ή δέμα. Όταν οι επιβάτες φέρουν πολύτιμα αντικέιμενα μαζί τους, αυτά δίδονται για φύλαξη στο λογιστήριο του πλοίου και αν αυτά υποστούν φθορά ή απώλεια, τότε και πάλι γεννάται αξίωση για ίση αποζημίωση προς τη φθορά ή την απώλεια.
Τα οχήματα εισέρχονται και εξέρχονται των πλοίων με ευθύνη των ιδιοκτητών τους επιβατών. Αν παρόλα αυτά το όχημα υποστεί ζημιά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από κακό χειρισμό του πλοιάρχου, τότε ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρία.
Σε περίπτωση διπλοκράτησης καμπίνας ή υπεράριθμων επιβατών, οι επιβάτες θα πρέπει να απευθύνονται αμέσως στην αρμόδια λιμενική αρχή.
Αν το πλοίο καθυστερεί τον απόπλου ή αν ματαιωθεί το ταξίδι, ο επιβάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να ακυρώσει το εισιτήριό του με επιστροφή όλου του αντιτίμου.
Σε περίπτωση κατά την οποία το πλοίο καθυστερεί υπερβολικά να αποπλεύσει, τα έξοδα διαμονής και διατροφής των επιβατών για όλο το διάστημα της καθυστέρησης, αν οι τελευταίοι δεν υπαναχωρήσουν, βαρύνουν την πλοιοκτήτρια εταιρία.
Τα παραπάνω αποτελούν τα βασικότερα δικαιώματα του επιβάτη ακτοπλοϊκών μέσων και είναι απαραίτητο να τα γνωρίζει. Αν υποπέσει στην αντίληψή του φαινόμενο μη τήρησης κάποιου από τα παραπάνω, θα πρέπει να απευθύνεται στις αρμόδιες λιμενικές αρχές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!