Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Η δύναμη στο χέρι – και στο τραπέζι- του Έλληνα καταναλωτή!

Όταν το … »παλεύουμε»,  τα …καταφέρνουμε!  Ολοένα και περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά και μαγαζιά στρέφονται στην κατανάλωση και την προσφορά ελληνικών προιόντων: Τις προάλλες μια φίρμα με δύο εστιατόρια  στην Θεσσαλονίκη έστρεψε εντελώς το μενού της …ελληνικά και  πλέον είναι βασισμένο σε μπύρες, τυριά, κρασιά, λάδια, αλλαντικά, κρέατα, ζυμαρικά και γαλακτοκομικά μόνο από Έλληνες παραγωγούς, με ελληνικές πρώτες ύλες! Γεγονός προβλήθηκε σε ειδική εκδήλωση τύπου με την παρουσία και την ενίσχυση του Δήμου Θεσσαλονίκης .
Ας προσέξουμε τους αριθμούς που παρατέθηκαν και ας λάβουμε τα μέτρα μας ως Έλληνες-καταναλωτές:
Τα δύο αυτά εστιατόρια καταναλώνουν συγκεντρωτικά σε ετήσια βάση περισσότερους  από 20 τόνους κρεάτους, 11 τόνους γαλακτοκομικών, 6 τόνους ελαιόλαδου, 4 τόνους ζυμαρικών, 5 τόνους αλλαντικών, 2 τόνους ρυζιού, 20.000 μπουκάλια κρασιού, 1.800 βαρέλια μπύρας.   Την ίδια ώρα το ποσό που δίνεται σε έλληνες προμηθευτές αγγίζει τα 60.000 ευρώ μηνιαίως -720.000 το έτος!.Όλα αυτά πλέον θα είναι αποκλειστικά ελληνικά!
Το όφελος για μια παρόμοια στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα τεκμηρίωσε με εισήγησή του  ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Μάρδας: “ Υποστηρίζεται,είπε, ότι αλλάζοντας απλά την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα, οι 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!… Παράγοντες του γεωργικού εμπορίου τονίζουν ότι η χώρα μας δεν διαθέτει επιθετική πολιτική εξαγωγών και τονίζουν ότι όσα δαπανά η Ελλάδα για την προώθηση όλων των αγροτικών της προϊόντων σε όλες τις αγορές του εξωτερικού δαπανά η Ισπανία μόνο για το ελαιόλαδο, μόνο σε μία χώρα…”
Για την επιλογή του Δήμου Θεσσαλονίκης να στηρίζει τις πρωτοβουλίες που αφορούν στην ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από τα τοπικά προϊόντα, την τοπική αγορά και βέβαια τα ελληνικά προϊόντα, έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας. Ο ίδιος αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην ανάγκη ενημέρωσης γύρω από τη γαστρονομία και την υγιεινή διατροφή ενώ εξέφρασε την υποστήριξη του δήμου στην πρωτοβουλία της συγκεκριμένης φίρμας  Ζύθος για τη δημιουργία ενός Δικτύου Ελληνικών Γεύσεων.
Στην ανάγκη να συμβάλλουμε όλοι μαζί στη διάδοση των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων ώστε να δώσουμε ώθηση στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ και Β’ Αντιπρόεδρος του» Κινήματος Πολιτών Καταναλώνουμε ό, τι Παράγουμε», κ. Γιώργος Καββαθάς. Ο κ. Καββαθάς επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την οποία «αν όλοι εμείς οι πολίτες επιλέξουμε μέχρι το τέλος του 2012 ελληνικά προιόντα αξίας 1.000 ευρώ-στη θέση αντίστοιχων εισαγόμενων-τότε η εθνική οικονομία μας θα ενισχυθεί κατά 10 δις. Ευρώ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...