Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Καταγγέλλουν «καταχρηστικές πρακτικές» σε βάρος οφειλετών της ΕΤΕ

Την παρέμβαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή ζητάει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) διότι, τις τελευταίες ημέρες έχει λάβει δεκάδες καταγγελίες από καταναλωτές που διατηρούν στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος λογαριασμό μισθοδοσίας και ταυτόχρονα είναι οφειλέτες καταναλωτικών δανείων ή πιστωτικών καρτών.

Οι καταγγελίες αφορούν στο ότι η Εθνική Τράπεζα ακύρωσε χωρίς καμία ειδοποίηση τις χρεωστικές κάρτες των υπερχρεωμένων πελατών της, αφαιρώντας τους το δικαίωμα ανάληψης χρημάτων από τον λογαριασμό μισθοδοσίας τους ανά πάσα ώρα και στιγμή. Τόσο η ακύρωση καθ' αυτή όσο και το γεγονός ότι έγινε χωρίς καμία προειδοποίηση αποτελούν ένα αυθαίρετο, καταχρηστικό και αντικοινωνικό μέτρο της τράπεζας και παραπέμπουν σε πρακτικές εκδίκησης, σχολίασε η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει ότι ο οφειλέτης που έχει υπαχθεί στον ν.3869/2010 και ο οποίος διατηρεί τον λογαριασμό μισθοδοσίας του στην Εθνική Τράπεζα, έχει στο εξής τη μοναδική επιλογή να κάνει ανάληψη των χρημάτων της μισθοδοσίας ή της σύνταξής του μόνο από κατάστημα της τράπεζας σε ημέρες και ώρες που αυτό είναι ανοιχτό.

Επίσης, η ΕΚΠΟΙΖΩ γνωστοποιεί ότι η Εθνική έχει παράλληλα προβεί σε μαζική αποστολή επιστολής προς όσους πελάτες της έχουν αποστείλει αίτημα εξωδικαστικού συμβιβασμού βάσει του Ν.3869/2010 για ρύθμιση των οφειλών τους. Με την εν λόγω επιστολή, τους ενημερώνει ότι τα στοιχεία τους έχουν σταλεί στον Τειρεσία, έχει διακοπεί κάθε μορφή πίστωσης προς αυτούς από την τράπεζα, τους απειλεί ότι θα λάβει κάθε πρόσφορο μέτρο για την διασφάλιση των συμφερόντων της και τους καλεί να απευθυνθούν σε κατάστημα για περισσότερες πληροφορίες.

«Εγείρονται ερωτήματα και υποψίες για τον απώτερο σκοπό της Εθνικής Τράπεζας, ο οποίος ενδεχομένως να είναι η αθρόα προσέλευση των πελατών στα καταστήματα προκειμένου να τακτοποιήσουν την οφειλή τους, υπό καθεστώς σχεδόν τρομοκρατίας, με όρους που θα επιβάλει η τράπεζα» σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ και καλεί τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να επιβάλει κυρώσεις στο παραπάνω χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, για παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές.

Διαψεύδει η Εθνική Τράπεζα

Με αφορμή την παραπάνω ανακοίνωση, η Εθνική Τράπεζα επισημαίνει ότι ουδέποτε εφαρμόζει παρόμοια τακτική. «Η Εθνική είναι υποχρεωμένη, ταυτόχρονα από το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο της λειτουργίας της να ενημερώνει τους πελάτες της για τις τυχόν εκκρεμότητες με την Τράπεζα, καθώς επίσης να ενημερώνει, και μάλιστα εγγράφως, τους οφειλέτες της στις περιπτώσεις εκείνες που αποστέλλονται τα σχετικά στοιχεία στον Τειρεσία. Όπως είναι υποχρεωμένη και για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις να διακόπτει κάθε μορφή πίστωσης προς αποφυγή περαιτέρω επαύξησης της υπερχρέωσης τους».

Σε καμία περίπτωση η Εθνική Τράπεζα, όπως επισημαίνει, δε δεσμεύει τη μισθοδοσία ή τη σύνταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας οφειλετών, η οποία είναι άμεσα διαθέσιμη στους δικαιούχους.

«Το μέτρο της στέρησης δυνατότητας ανάληψης της μισθοδοσίας / σύνταξης μέσω των ΑΤΜ με τη χρήση της κάρτας ανάληψης μετρητών Εθνοcash περιορίζεται μόνο σε οφειλέτες που έχουν κάνει αίτηση δικαστικού συμβιβασμού και αφορά τον υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό. Προκειμένου να συνεχιστεί η δυνατότητα ανάληψης των χρημάτων μέσω των ΑΤΜ, παρέχεται το δικαίωμα άμεσου ανοίγματος νέου καταθετικού λογαριασμού και σύνδεσής του με νέα κάρτα Εθνοcash. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος παραπομπής των πελατών στα κατά τόπους Καταστήματά μας. Ήδη πολλοί πελάτες που εμπίπτουν στην εν λόγω κατηγορία έχουν εξυπηρετηθεί από τα καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας για άνοιγμα νέου λογαριασμού και παροχή δυνατότητας κάρτας αναλήψεων από τα ΑΤΜ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...