Η οικονομική κρίση και τα μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης έχουν πλήξει τους περισσότερους πολίτες της χώρας, με εννέα στους δέκα Έλληνες να δηλώνουν πως έχουν προχωρήσει σε περικοπές εξόδων. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την...
παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι έξι στους δέκα.
Ειδικότερα, το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων, το 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει την μείωση της αγοραστικής δύναμης του.
Ενδεικτικό στοιχείο της ισχύουσας κατάστασης είναι η βουτιά εννέα μονάδων που κατέγραψε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2010.
Έτσι, η χώρα έπεσε για πρώτη φορά στις 48 μονάδες, οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, καθώς μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία βρίσκονται χαμηλότερα με 45 μονάδες.
Από τις εκτιμήσεις των Ελλήνων ούτε 2011 διαγράφεται ευοίωνο, καθώς το 83% εκτιμά ότι η χώρα δεν θα κατορθώσει να εξέλθει από την ύφεση εντός του τρέχοντος έτους.
Με άδειες τσέπες
Η οικονομική κρίση επηρεάζει το πορτοφόλι των καταναλωτών, με έναν στους πέντε καταναλωτές στην Ευρώπη να δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα. Το ποσοστό αυτό στη χώρα μας είναι ακόμα χειρότερο, καθώς δεν απομένουν έσοδα για έναν στους τέσσερις πολίτες.
Δεδομένων των συνθηκών, για το 40% των Ελλήνων η οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία, το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα που του απομένουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.
Στο ιδιαιτέρως υψηλό ποσοστό του 36% βρίσκεται η εργασιακή ασφάλεια, αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία που άγγιξε το 12,4% στο τρίτο τρίμηνο του 2010.
Όσες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται τον τελευταίο καιρό στη διεθνή επικαιρότητα για τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καταλαμβάνουν και τις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.
Στην αντίπερα όχθη, οι ευρωπαϊκές χώρες με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είναι η Νορβηγία (119), η Ελβετία (110) και η Σουηδία (103), ενώ η Τουρκία σημείωσε από τις μεγαλύτερες ανόδους (83 μονάδες έναντι 77 το περασμένο τρίμηνο), επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη που γνωρίζει τους τελευταίους μήνες.
Πτώση Δείκτη Εμπιστοσύνης σε 25 από 52 χώρες
Με τις ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση να έχουν εξανεμιστεί με το τέλος του 2010, η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας.
Μπορεί ο παγκόσμιος δείκτης να έμεινε αμετακίνητος στις 90 μονάδες αλλά κατέγραψε πτώση δύο μονάδων σε σχέση με το ξεκίνημα του έτους, το πρώτο τρίμηνο, ενώ υπήρξε πτώση στις μισές χώρες του δείγματος σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο.
Η Λατινική Αμερική και η Ασία παραμένουν οι γεωγραφικές περιοχές με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, με 100 και 97 μονάδες αντίστοιχα, καθώς η ύπαρξη αρκετών χωρών που βρίσκονται σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας.
Αντίθετα, ο δείκτης στη Βόρεια Αμερική βρίσκεται στις 83 μονάδες και στην Ευρώπη ακόμα χαμηλότερα, στις 78, αποκαλύπτοντας τα σημάδια απαισιοδοξίας που έχει αφήσει η οικονομική κρίση στις δυτικές κοινωνίες
digitalcrete.gr
παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι έξι στους δέκα.
Ειδικότερα, το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων, το 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει την μείωση της αγοραστικής δύναμης του.
Ενδεικτικό στοιχείο της ισχύουσας κατάστασης είναι η βουτιά εννέα μονάδων που κατέγραψε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2010.
Έτσι, η χώρα έπεσε για πρώτη φορά στις 48 μονάδες, οδηγώντας τη χώρα στις τρεις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, καθώς μόνο η Πορτογαλία και η Κροατία βρίσκονται χαμηλότερα με 45 μονάδες.
Από τις εκτιμήσεις των Ελλήνων ούτε 2011 διαγράφεται ευοίωνο, καθώς το 83% εκτιμά ότι η χώρα δεν θα κατορθώσει να εξέλθει από την ύφεση εντός του τρέχοντος έτους.
Με άδειες τσέπες
Η οικονομική κρίση επηρεάζει το πορτοφόλι των καταναλωτών, με έναν στους πέντε καταναλωτές στην Ευρώπη να δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα. Το ποσοστό αυτό στη χώρα μας είναι ακόμα χειρότερο, καθώς δεν απομένουν έσοδα για έναν στους τέσσερις πολίτες.
Δεδομένων των συνθηκών, για το 40% των Ελλήνων η οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία, το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα που του απομένουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.
Στο ιδιαιτέρως υψηλό ποσοστό του 36% βρίσκεται η εργασιακή ασφάλεια, αποτυπώνοντας τους προβληματισμούς που έχει προκαλέσει η αυξημένη ανεργία που άγγιξε το 12,4% στο τρίτο τρίμηνο του 2010.
Όσες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκονται τον τελευταίο καιρό στη διεθνή επικαιρότητα για τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καταλαμβάνουν και τις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.
Στην αντίπερα όχθη, οι ευρωπαϊκές χώρες με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη είναι η Νορβηγία (119), η Ελβετία (110) και η Σουηδία (103), ενώ η Τουρκία σημείωσε από τις μεγαλύτερες ανόδους (83 μονάδες έναντι 77 το περασμένο τρίμηνο), επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη που γνωρίζει τους τελευταίους μήνες.
Πτώση Δείκτη Εμπιστοσύνης σε 25 από 52 χώρες
Με τις ελπίδες εξόδου από την οικονομική κρίση να έχουν εξανεμιστεί με το τέλος του 2010, η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη έπεσε σε 25 από τις 52 χώρες της έρευνας.
Μπορεί ο παγκόσμιος δείκτης να έμεινε αμετακίνητος στις 90 μονάδες αλλά κατέγραψε πτώση δύο μονάδων σε σχέση με το ξεκίνημα του έτους, το πρώτο τρίμηνο, ενώ υπήρξε πτώση στις μισές χώρες του δείγματος σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο.
Η Λατινική Αμερική και η Ασία παραμένουν οι γεωγραφικές περιοχές με την υψηλότερη Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, με 100 και 97 μονάδες αντίστοιχα, καθώς η ύπαρξη αρκετών χωρών που βρίσκονται σε ραγδαία οικονομική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια δημιουργεί κλίμα αισιοδοξίας.
Αντίθετα, ο δείκτης στη Βόρεια Αμερική βρίσκεται στις 83 μονάδες και στην Ευρώπη ακόμα χαμηλότερα, στις 78, αποκαλύπτοντας τα σημάδια απαισιοδοξίας που έχει αφήσει η οικονομική κρίση στις δυτικές κοινωνίες
digitalcrete.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!