Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Προσφορές στα σούπερ μάρκετ για αύξηση κατανάλωσης

Σε νέα «κούρσα» προσφορών, με εκπτώσεις που φθάνουν έως και 60%, επιδίδονται οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενόψει καλοκαιριού, με στόχο να αναθερμάνουν τη ζήτηση και να τονώσουν τις πωλήσεις τους.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως
οι «γενναίες» προσφορές είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες για να αναστραφεί η κάμψη της κατανάλωσης, η οποία παρά τον πόλεμο τιμών υποχωρεί με πρωτοφανείς ρυθμούς για τα δεδομένα του λιανεμπορίου τροφίμων, αγγίζοντας ακόμη και το 5%.

Την αρχή στο νέο γύρο προσφορών έκανε πριν από μερικά 24ώρα η Carrefour Μαρινόπουλος, η οποία σε μία κίνηση που δεν έχει προηγούμενο ανακοίνωσε πως μετέτρεψε τον Ιούνιο σε «Μήνα Χαμηλών Τιμών». Συγκεκριμένα, από τις 8 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου, οι καταναλωτές σε όλα τα καταστήματα Carrefour και Carrefour Μαρινόπουλος μπορούν να βρουν χαμηλές τιμές σε βασικές κατηγορίες προϊόντων που εναλλάσσονται κάθε εβδομάδα.

Η γαλλική εταιρεία, μετά την αλλαγή «σκυτάλης» στην ηγεσία της και την αντικατάσταση του οικονομικού διευθυντή, εμφανίζεται αποφασισμένη να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κερδίσει το χαμένο έδαφος από τον ανταγωνισμό. Αυτό, πάντως, δεν θα είναι και τόσο εύκολο, καθώς όλες οι μεγάλες αλυσίδες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η ΜΕΤΡΟ και η Μασούτης, είτε έχουν σε εξέλιξη σημαντικές προσφορές είτε ετοιμάζουν ανάλογες για το επόμενο διάστημα.

«Στροφή στα φθηνά»

Υπενθυμίζεται πως τα τελευταία δύο χρόνια όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου -η καθεμία ανάλογα με τις δυνάμεις της- επιδιώκουν να συγκρατήσουν χαμηλά τις τιμές τους, ώστε να παραμείνουν ζωντανές στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. Η συρρίκνωση των εισοδημάτων και η έκρηξη της ανεργίας υποχρέωσαν τους καταναλωτές να αλλάξουν συνήθειες και να γίνουν εξαιρετικά προσεκτικοί στις αγορές τους.

Από την αρχή του έτους η τάση αυτή έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις, κυρίως λόγω των νέων μέτρων που έρχονται και αφορούν σε νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, αλλά και επιπλέον φόρους. «Οι καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο επιφυλακτικοί, περιορίζοντας τις αγορές τους ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής», επισημαίνει κορυφαίο στέλεχος λιανεμπορικής αλυσίδας και προσθέτει πως «η συντριπτική πλειονότητα ψωνίζει πλέον με λίστα, την οποία και τηρεί κατά γράμμα».

Παράλληλα, στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αναπτύσσονται πλέον με ρυθμούς της τάξεως του 25%. Σε αυτό συνέβαλαν και τα σούπερ μάρκετ, τα οποία, βλέποντας την αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών αλλά και τις ασφυκτικές πιέσεις από την επέκταση των εκπτωτικών αλυσίδων, και κυρίως της Lidl, έσπευσαν να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέους κωδικούς.

Επέκταση δικτύου

Επιπλέον, οι αλυσίδες δεν σταμάτησαν ούτε στιγμή να επεκτείνουν το δίκτυό τους και την παρουσία τους, είτε δημιουργώντας νέα καταστήματα είτε εξαγοράζοντας σημεία πώλησης από την Aldi, που αποφάσισε να εγκαταλείψει τη χώρα στα τέλη του 2010 και από την Ατλάντικ Σούπερ Μάρκετ, η οποία βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση.

Ενδεικτικά, ο όμιλος Carrefour εγκαινίασε πριν από μερικές ημέρες το 32ο υπερμάρκετ του στην Ελλάδα, στην πόλη των Μουδανιών Χαλκιδικής. Επαγγελματίες του κλάδου επισημαίνουν πως στόχος των εταιρειών είναι να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην παρούσα φάση και να παρουσιαστούν όσο το δυνατόν πιο ισχυρές, όταν η οικονομία επιστρέψει στην ανάπτυξη.

enimerwsi.com
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γραψτε και εσείς το σχόλιο σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...