Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Ε.Π.Κ.Κρήτης:"Δώρον- άδωρον", για τους καταναλωτές ,η πολυσυζητημένη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση,

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,σχετική με  την αναγγελόμενη  από την Κυβέρνηση  μείωση  του ΦΠΑ, στην εστίαση,  μεταξύ των άλλων αναφέρει :
"Είμαστε καταναλωτές, η ανεργία και η μείωση των ¨μισθών και των συντάξεων των περισοτέρων καταναλωτών δεν μας αφήνει αδιάφορους, να μη ελέγχουμε , να μη συγκρίνουμε , δεν έχουμε την πολυτέλεια ειδικά στις μέρες μας , να βλέπουμε το έργο που αφορά εμας και να μη αντιδρούμε. Και η αντίδραση μας είναι "όχι σε επιφανειακά τρίκ" ουσίας μέτρα θέλουμε  δηλ. στην προκειμένη περίπτωση ζητάμε να πέσουν οι τιμές  για τον καταναλωτή και όχι για τον επαγγελματία ¨της εστίασης, να μπορεί δηλ. ένας μεσαίος καταναλωτής, όταν βρεθεί σε ένα εστιατόριο, να έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί.με χαμηλές τιμές.
 Θετικό ,είναι, η επαναφορά του συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 13% στις τιμές των προιόντων της εστίασης  για να "ανασάνουν" οι άνθρωποι  οι επαγγελματίες του κλάδου,, οι οποίοι για να μη "χάσουν" τον πελάτη ,δεν προχώρησαν  οι περισσότεροι από αυτούς,σε αυξήσεις των τιμών με την αύξηση του ΦΠΑ, και όχι οι καταναλωτές. Εξάλλου  η κινητικότητα των καταναλωτών, σε καταστήματα εστίασης κρίνεται και από άλλους παράγοντες και καλό είναι να διασαφηνίζεται ότι ζούμε σε ελέυθερη αγορά και η εμπιστοσύνη μεταξύ καταναλωτών και επαγγελματιών "κτίζεται" και όχι πριφρουρείται με Αγορανομικές Διατάξεις που προτείνουν στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης.Για μας τους καταναλωτές, θεωρείται "δώρον άδωρον" η τόσο πολυσυζητημένη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, καθώς πιστεύουμε ότι οι τιμές δεν θα πέσουν, γιαυτό καλούμε τους καταναλωτές, να είναι προσεχτικοί, να "'μελετούν" τον τιμοκατάλογο πριν παραγγείλουν για να μη βρεθούν εκτός απροόπτου." ¨και από την Κυβέρνηση να παύσει να φοβίζει τους επαγγελματίες της εστίασης αναθέτοντας το βάρος στους καταναλωτές, καθήκον της είναι να περιφρουρίσει και να προστατεύσει η ίδια τον καταναλωτή, εντείνοντας τους δικούς της μηχανισμούς ελέγχου.-.

                                                                         

        Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                              
                                                                                 

                           Ιωάννα  Μελάκη

Σάββατο, 18 Μαΐου 2013

Τρία είναι τα κρυμμένα μυστικά των Τραπεζών

Γράφει η Ιωάννα Μελάκη
  Δημοσιογράφος

  Το κατάφεραν και αυτό οι μεγαλοεπιχειρηματίες  μπίζνες μαν -Τραπεζίτες,  να μας τυλίξουν σε μια κόλλα χαρτί,( όλους εμάς , που βλέπαμε τον ήλιο κατάματα, χωρίς κεραμίδι )αυτό που όλοι απλά γνωρίζαμε ότι από ανέκαθεν ήταν δουλειά των γραμματικών δηλαδή των. δικηγόρων.
Και τώρα ,τι γίνεται τώρα...τώρα που το γκουβέρνο "βούλιαξε" όπως λένε οι παλιοί, η πολιτεία σαν θεριό ανήμερο μάχεται ποικιλοτρ΄πως να κρατηθεί στα πόδια της ακόμα και αν πιει το αίμα των πολιτών της, αλλά παρόμοια και χωρίς ντροπή κάνουν και κάποιοι άλλοι οι οποίοι μας δάνειζαν μας υπερδάνιζαν, μας έστελναν τις πιστωτικές στο σπίτι για να έχουν τώρα και να λένε ότι, εμείς κάναμε αλόγιστη χρήση, ότι χρησιμοποιήσαμε δόλιες μεθόδους για να τους παραπλανήσουμε, για να λένε  ότι τα χρήματα περάσανε στα χέρια μας, και ότι εμείς "ρίξαμε" το χρηματοπιστωτικό σύστημα έξω.
  Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι, και οι ίδιες οι Τράπεζες το ξέρουν,και η πολιτεία σαφώς το ξέρει περισσότερο, και οι μόνοι που ακόμα έχουμε "μεσάνυχτα "είμαστε εμείς οι καταναλωτές, που πέσαμε "θύματα" αυτών των τακτικών και πολιτικών και ακόμα περάσαμε στο "πετσί " μας αυτές τις ενοχές, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε ακραίες καταστάσεις και αντικοινωνικές συμπεριφορές..
  Τα πράγματα όμως  είναι ακριβώς αντίθετα .Η αλήθεια είναι ,ότι άλλος λίγο ',αλλος πολύ μπήκαμε ,σε μία καταστροφική δανειοδότηση ίσως γιατί δεν ξέραμε, είτε διότι αλλιώς τα υπολογίζαμε, τέλος πάντων δεν ωφελεί ,να συνεχίζουμε να "αναμασάμε" το ίδιο τροπάρι.
  Σε όλα τα επαγγέλματα (ιατρικός κλάδος, δικηγορικός κλάδος , ασφάλειες  κ.λ.π )υπάρχουν μυστικά τα οποία κρατούνται μακριά από τους πελάτες, δεν αποκαλύπτονται σαυτούς, διότι θα χαθεί η μαγεία στο "αλισβερίσι"  και οι Τράπεζες δεν αποτελούν εξαίρεση.΄Ομως , εμείς ως καταναλωτές, έχουμε την βαθιά υποχρέωση να δούμε την πραγματικότητα, να αποφύγουμε την "φούσκα" της παραπληροφόρησης μα προπάντων της  κατευθυνόμενης  συναλλαγής.
  Προβήκαμε στην επιστημονική έρευνα  όχι απλά να καταγράψουμε  τα "μυστικά" των Τραπεζών , και να τα θέσουμε υπόψη των καταναλωτών, ώστε να είναι  σε θέση να προφυλάσσονται  από τις εκάστοτε δοσοληψίες με τις Τράπεζες αλλά για να δώσουμε άπλετο φως στο κοινωνικό κομάτι ,της μη ύπαρξης καταναλωτικής παιδίας και υπεύθυνου δανεισμού.
Τα μυστικά τα ανακαλύψαμε, όχι βεβαίως ότι είναι άγνωστα στους πολλούς αλλά τα υπογεγραμίζουμε με την δημοσιογραφική πέννα.

-Τρία είναι τα  κρυμμένα μυστικά  των Τραπεζών

1. Λίγοι, είναι οι καταναλωτές που γνωρίζουν ότι , όταν  διατηρούν Τραπεζικό Λογαριασμό  και δάνειο στην ίδια Τράπεζα ,η  τράπεζα  έχει το δικαίωμα να αντλεί  χρήματα από το λογαριασμό τους απροειδοποίητα. Φυσικό άλλωστε είναι και αυτονόητο ότι, καμιά Τράπεζα δεν θα αφήσει δάνειο στο "κόκκινο" και από την άλλη τον οφειλέτη να  διατηρεί αποταμιευτικό λογαριασμό στην ίδια Τράπεζα.

2. Επιβολή στις συμβάσεις  καταχρηστικούς όρους ,που δεν πρέπει να υφίστανται σαυτές , καθώς έχουν αμετάκλητα καταργηθεί, από τα δικαστήρια της Χώρας,πράγμα που γνωρίζει ένας Δικηγόρος. η μια πιστοποιημένη ΄Ενωση Καταναλωτών της οποίας ο καταναλωτής δανειολήπτης είναι μέλος.
Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα τραπεζικά τέλη είναι  διαπραγματεύσιμα, όπως  και τα επιτόκια. ,
.
3. Πάμε πάντα στην Τράπεζα, με καθοδήγηση  και  γνώση. Οι  Τραπεζικοί υπάλληλοι δεν είναι οι οικονομικοί σύμβουλοι των καταναλωτών,.οι γνώσεις και η εμπειρία τους  είναι για το Τραπεζικό και μόνο συμφέρον, είναι αρμόδιοι να σας παραπλανήσουν με όρους δυσνόητους και οικονομικά δυσβάστακτος, γιαυτό πάντα με καθοδήγηση

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...