Τετάρτη, 30 Μαΐου 2012

Ηλεκτροσόκ στη... ΔΕΗ από τους χιλιάδες απλήρωτους λογαριασμούς

Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώνονται οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί ρεύματος νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου της ΔΕΗ στους χρηματιστηριακούς αναλυτές.

Συγκεκριμένα, οι ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις από τους πελάτες χαμηλής τάσης από 441 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2011 αυξήθηκαν σε 507 εκατ. τον Ιανουάριο, 641 εκατ. το Φεβρουάριο και 763 εκατ. το Μάρτιο, για να υποχωρήσουν στα 629 εκατ. τον Απρίλιο, οπότε η ΔΕΗ πολλαπλασίασε τις διακοπές ρεύματος λόγω οφειλών (20.000 - 25.000 το Μάρτιο - Απρίλιο από 7.000 - 8.000 το α' δίμηνο του έτους).

Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν διακανονιστεί σε δόσεις. Βασική αιτία για την αύξηση του χρέους των καταναλωτών ήταν η επιβολή του τέλους ακινήτων μέσω των λογαριασμών ρεύματος.

Η διοίκηση της εταιρίας επεσήμανε στους αναλυτές την αύξηση των εσόδων από πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας, για πρώτη φορά ύστερα από τρία χρόνια, που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση λόγω κρύου, στην επιστροφή των πελατών των προμηθευτών που έκλεισαν και στην αύξηση των τιμολογίων.

Τονίστηκε επίσης ότι στο 9μηνο Απριλίου - Δεκεμβρίου η ΔΕΗ πρέπει να αποπληρώσει δάνεια ύψους 1 δισ. ευρώ. Έναντι αυτών, οι διαθέσιμες γραμμές χρηματοδότησης στις 31 Μαρτίου ήταν 448 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρίας 173 εκατ.

Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

Τράπεζα προτείνει "κούρεμα" 60% σε χρέος δανειολήπτη, σε Εξωδικαστικό Συμβιβασμό

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση, να διατυμπανίσει δημόσια ότι, τον ζητούμενο μέχρι σήμερα Εξωδικαστικό Συμβιβασμό, εκ μέρους των Πιστοποιημένων Ενώσεων Καταναλωτών , για λογαριασμό των καταναλωτών, με τις Τράπεζες , και την προσδοκία των Ενώσεων, για ανθρώπινη διαχείρηση του χρέους των δανειοληπτών, για ρύθμιση του χρέους των καταναλωτών που βρίσκονται σε αδυναμία να ανταποκριθούν στα χρέη τους, λόγω της γανικότερης οικονομικής ύφεσης, και την ανάγκη συμόρφωσης των Τραπεζών ,στο νέο Χρηματοπιστωτικό πεδίον, αρχίζει να διαφοροποιείται με την πρόταση Τράπεζας, που καλεί δανειολήπτη να πληρώσει σε χαμηλή δόση του 40% του χρέους του και το υπόλοιπο του "κουρεύεται"

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, χαιρετίζει και καλοσωρίζει αυτή την πρόταση-ρύθμιση, η οποία ανοίγει την πόρτα εκ μέρους των Τραπεζών, να ρυθμίζουν τα χρέη των καταναλωτών, χωρίς δικαστική προσφυγή και καλεί όλες τις Τράπεζες να παραδειγματιστούν, να δώσουν αυτολύσεις και για την δική τους ρευστότητα, για την επανακίνηση της σωστής οικονομίας της Χώρας μας, αλλά και για τους πιεσμένους από την υπερχρέωση καταναλωτές.-

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Η δύναμη στο χέρι – και στο τραπέζι- του Έλληνα καταναλωτή!

Όταν το … »παλεύουμε»,  τα …καταφέρνουμε!  Ολοένα και περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά και μαγαζιά στρέφονται στην κατανάλωση και την προσφορά ελληνικών προιόντων: Τις προάλλες μια φίρμα με δύο εστιατόρια  στην Θεσσαλονίκη έστρεψε εντελώς το μενού της …ελληνικά και  πλέον είναι βασισμένο σε μπύρες, τυριά, κρασιά, λάδια, αλλαντικά, κρέατα, ζυμαρικά και γαλακτοκομικά μόνο από Έλληνες παραγωγούς, με ελληνικές πρώτες ύλες! Γεγονός προβλήθηκε σε ειδική εκδήλωση τύπου με την παρουσία και την ενίσχυση του Δήμου Θεσσαλονίκης .
Ας προσέξουμε τους αριθμούς που παρατέθηκαν και ας λάβουμε τα μέτρα μας ως Έλληνες-καταναλωτές:
Τα δύο αυτά εστιατόρια καταναλώνουν συγκεντρωτικά σε ετήσια βάση περισσότερους  από 20 τόνους κρεάτους, 11 τόνους γαλακτοκομικών, 6 τόνους ελαιόλαδου, 4 τόνους ζυμαρικών, 5 τόνους αλλαντικών, 2 τόνους ρυζιού, 20.000 μπουκάλια κρασιού, 1.800 βαρέλια μπύρας.   Την ίδια ώρα το ποσό που δίνεται σε έλληνες προμηθευτές αγγίζει τα 60.000 ευρώ μηνιαίως -720.000 το έτος!.Όλα αυτά πλέον θα είναι αποκλειστικά ελληνικά!
Το όφελος για μια παρόμοια στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα τεκμηρίωσε με εισήγησή του  ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Μάρδας: “ Υποστηρίζεται,είπε, ότι αλλάζοντας απλά την κατανάλωση από προϊόντα πολυεθνικών και από εισαγόμενα προϊόντα, οι 1.000 οικογένειες μπορούν να δημιουργήσουν 100-150 θέσεις εργασίας τουλάχιστον!… Παράγοντες του γεωργικού εμπορίου τονίζουν ότι η χώρα μας δεν διαθέτει επιθετική πολιτική εξαγωγών και τονίζουν ότι όσα δαπανά η Ελλάδα για την προώθηση όλων των αγροτικών της προϊόντων σε όλες τις αγορές του εξωτερικού δαπανά η Ισπανία μόνο για το ελαιόλαδο, μόνο σε μία χώρα…”
Για την επιλογή του Δήμου Θεσσαλονίκης να στηρίζει τις πρωτοβουλίες που αφορούν στην ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από τα τοπικά προϊόντα, την τοπική αγορά και βέβαια τα ελληνικά προϊόντα, έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας. Ο ίδιος αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην ανάγκη ενημέρωσης γύρω από τη γαστρονομία και την υγιεινή διατροφή ενώ εξέφρασε την υποστήριξη του δήμου στην πρωτοβουλία της συγκεκριμένης φίρμας  Ζύθος για τη δημιουργία ενός Δικτύου Ελληνικών Γεύσεων.
Στην ανάγκη να συμβάλλουμε όλοι μαζί στη διάδοση των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων ώστε να δώσουμε ώθηση στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ και Β’ Αντιπρόεδρος του» Κινήματος Πολιτών Καταναλώνουμε ό, τι Παράγουμε», κ. Γιώργος Καββαθάς. Ο κ. Καββαθάς επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την οποία «αν όλοι εμείς οι πολίτες επιλέξουμε μέχρι το τέλος του 2012 ελληνικά προιόντα αξίας 1.000 ευρώ-στη θέση αντίστοιχων εισαγόμενων-τότε η εθνική οικονομία μας θα ενισχυθεί κατά 10 δις. Ευρώ»

Σάββατο, 26 Μαΐου 2012

Ρευστοποίηση περιουσίας γυναίκας με αναπηρία αποφάσισε το δικαστήριο για εξόφληση δανείων

Μια 55χρονη γυναίκα με αναπηρία και άνεργο σύζυγο είναι η μια εκ των δύο υπερχρεωμένων οφειλετών σε τράπεζες που η περιουσία τους θα εκποιηθεί για να εξοφληθούν τα χρέη τους.

 Η παραπάνω απόφαση του Ειρηνοδικείου Καλαμάτας είναι η πρώτη η οποία προβλέπει ρευστοποίηση περιουσίας για εξόφληση οφειλών και έγραψε γι' αυτήν η "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Καλαμάτας" την περασμένη εβδομάδα.

Η απόφαση θεωρήθηκε αυτή την εβδομάδα από τη δικαστή και μπορεί να δημοσιοποιηθεί. Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση η 55χρονη δουλεύει ως καθαρίστρια σε δημόσια υπηρεσία και έχει διαγνωστεί με ποσοστό αναπηρίας 67%. Χρωστά σε 4 ελληνικές τράπεζες και μια γαλλική το ποσό των 104.151 ευρώ.

Μέχρι το 2010 πλήρωνε κανονικά τις υποχρεώσεις της. Το δικαστήριο αποφάσισε ότι η κύρια κατοικία της οφειλέτριας δεν θα βγει σε πλειστηριασμό. Ενα οικόπεδο όμως που έχει στην κυριότητά της 145 τ.μ. με διώροφη οικία 98 τ.μ. θα βγει τον προσεχή Οκτώβριο σε πλειστηριασμό για να πληρωθούν οι πιστωτές της.

Για την αποπληρωμή του υπόλοιπου χρέους θα ορισθεί νέα δικάσιμος προκειμένου να προσδιοριστούν οι νέες μηνιαίες δόσεις προς τις τράπεζες, οι οποίες σύμφωνα με την απόφαση της δικαστού θα είναι 180.

Να σημειωθεί ότι ήδη έχει οριστεί από το δικαστήριο ο εκκαθαριστής δικηγόρος ο οποίος θα αναλάβει να ρευστοποιήσει την περιουσία της οφειλέτριας, ενώ μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να θεωρηθεί μια ακόμα απόφαση η οποία διατάσσει τη ρευστοποίηση της περιουσίας του οφειλέτη.

Παραπληροφόρηση των καταναλωτών, με συσκευές εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας

Επειδή  πολλοί καταναλωτές μας κατήγγειλαν ότι δέχονται στα σπίτια τους επισκέπτες -πωλητές ,που τους ενημερώνουν-πωλούν¨, διάφορες συσκευές  με την πληροφόρηση  εξοικονόμησης ηλ. ενέργειας στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και μείωση στο λογαριασμό ρεύματος
μέχρι και 50% η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,για την Προστασία των καταναλωτών ενημερώνει:

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, μετά από έρευνα που πραγματοποίησε σε συνεργασία με την 4η Διεύθυνση Κλαδικής Βιομηχανικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας και τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, εξέδωσε δελτίο τύπου στις 24.09.2010, με το οποίο ενημέρωνε τους καταναλωτές ότι οι διάφορες συσκευές που διαφημίζονται στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο ότι επιτυγχάνουν εξοικονόμηση στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και μείωση στο λογαριασμό ρεύματος μέχρι και 50%, δεν επιφέρουν καμία μείωση στο λογαριασμό ρεύματος των οικιακών και μικρών εμπορικών καταναλωτών, διότι:

Οι εν λόγω συσκευές, από τεχνικής πλευράς, καταγράφουν μόνο άεργο ενέργεια, ενώ μονοφασικοί και τριφασικοί μετρητές της Δ.Ε.Η. που είναι εγκατεστημένοι στα σπίτια και τις μικρές επιχειρήσεις καταγράφουν μόνο ενεργό ενέργεια, και επομένως δεν καταγράφεται και δεν τιμολογείται η όποια μείωση επέρχεται από τη χρήση των συσκευών αυτών. Αλλά ακόμα και εάν οι μετρητές της Δ.Ε.Η. ήταν μελετημένοι να καταγράφουν άεργο ενέργεια, το ποσοστό της εξοικονόμησης δε θα ξεπερνούσε το 1%.

Κατά συνέπεια, οι ισχυρισμοί περί δήθεν μείωσης του λογαριασμού ρεύματος από την εφαρμογή των παραπάνω συσκευών είναι παραπλανητικοί.

Για το σκοπό αυτό, άλλωστε, έχουν κινηθεί όλες οι σχετικές διαδικασίες από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στο παρελθόν,  για την εφαρμογή των διατάξεων περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών του ν. 2251/1994 και την επιβολή των προβλεπομένων διοικητικών κυρώσεων


Κατόπιν τούτων, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές, να απέχουν από αυτές τις αγορές, ιδιαίτερα να είναι προσεχτικοί στους πωλητές που τους επισκέπτονται στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας τους, για αποφυγή της παραπληροφόρησης μα προπάντων της παραπλάνησης.Για τυχόν καταγγελίες στα τηλ.2821092666 και 2821092306


Η  Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

         Ιωάννα Μελάκη

Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Η Τράπεζα CRETICOM ,πιέζει ασφυκτικά τους υπερχρεωμένους καταναλωτές

Η΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε ανακοίνωσή της, διαμαρτύρεται έντονα, για την άκαιρη, αψυχολόγητη και ξέφραγη πολιτική, της "CRETICOM consumer Tράπεζα Α.Ε", έναντι των πελατών της -καταναλωτών, καταναλωτών που δοκιμάζονται από την οικονομική ύφεση ,ανεργία .και από το υπαρκτό κύμα της φτώχειας.

.Συγκεκριμένα : Καταναλωτής ζήτησε να έρθει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό σύμφωνα με το νόμο 3869/2010 περί "ρύθμισης των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων " με την εν λόγω Τράπεζα και η Τράπεζα όχι μόνο δεν έκανε δεκτή την αίτηση του καταναλωτή, όπως αυτή υποβλήθηκε, αλλά ζήτησε από τον καταναλωτή, την παράδοση του αυτοκινήτου σε προθεσμία ,( εντός τριών ημερών), στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας , αυτοκίνητο που είχε αποκτήσει με χρηματοδότηση από την Τράπεζα που η ίδια είχε βάσει σύμβασης. κάνει παρακράτηση του οχήματος Ο Καταναλωτής, λόγω των δυσμενών οικονομικών συγκυριών, ένιωσε αδυναμία πληρωμής του χρέους του , αίτησε ρύθμιση αυτού με εξωδικαστικό συμβιβασμό, και θεμιτό ήταν, να τον πετύχει ως ο ν 3869/2010 ορίζει, όμως αντί αυτού ένοιωσε την εντολή της Τράπεζας.

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , καταγγέλλει δημόσια αυτή την πολιτική, γνωρίζοντας στην Τράπεζα ότι αυτές οι πολιτικές όχι μόνο βλάπτουν τα συμφέροντα της, αλλά βλάπτουν και τα συμφέροντα των καταναλωτών πελατών της.Επίσης καλεί τους καταναλωτές να μη χάνουν το θάρρος τους, να αποβάλλουν το φόβο τους και να αντιστέκονται στηρίζοντας και διεκδικώντας τα δικαιώματα τους.

Για περισσότερη ενημέρωση στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και στα τηλ 2821092666 και 2821092306


Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

Πανικός με τα μουχλιασμένα γιαούρτια του Carrefour Μαρινόπουλος

Carrefour's trading logo
(Photo credit: Wikipedia)
Σε 207.326 τεμάχια ανέρχεται η ακριβής συνολική ποσότητα ανάκλησης επιδορπίων γιαουρτιού Carrefour Μαρινόπουλος ΑΕ, λόγω ανάπτυξης μούχλας, όπως προέκυψε από τους σχετικούς ελέγχους, που διενήργησαν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ).

Σε συνέχεια ελέγχων του ΕΦΕΤ, διαπιστώθηκε η καθυστερημένη ενημέρωση των αρμόδιων αρχών από την επιχείρηση, καθώς και η μη έγκαιρη και άμεση απόσυρση των προϊόντων από το σύνολο των καταστημάτων.

Ο ΕΦΕΤ συνεχίζει την επόπτευση της διαδικασίας ανάκλησης/απόσυρσης, ενώ, ταυτόχρονα, έχει ενημερώσει σχετικά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αμέσως μετά το πέρας της ολοκλήρωσης της απόσυρσης/ανάκλησης, τα εν λόγω προϊόντα θα οδηγηθούν προς καταστροφή και θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες για την επιβολή ή μη διοικητικών/ποινικών κυρώσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΦΕΤ καλεί τους καταναλωτές, που έχουν στην κατοχή τους τα ανωτέρω προϊόντα, να μην τα καταναλώσουν.
Enhanced by Zemanta

Ανακαλούνται αυτοκίνητα της CITROEN

Citroën C3 Picasso
Citroën C3 Picasso (Photo credit: Wikipedia)

Δείτε ποια μοντέλα αφορά η προληπτική ανάκληση λόγω προβλήματος στο καλώδιο γείωσης της μπαταρίας.


Σε ανάκληση αυτοκινήτων CITROEN μοντέλα C3 (A51) και C3 Picasso, για προληπτική αντικατάσταση του καλωδίου γείωσης της μπαταρίας, έχει προχωρήσει η εταιρεία CITROEN ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Η ανάκληση αφορά 303 οχήματα, στα οποία το μήκος του καλωδίου γείωσης μπαταρίας μπορεί μακροπρόθεσμα να επέλθει ρήξη. Πιθανή διακοπή αυτής της ηλεκτρικής σύνδεσης θα έχει ως αποτέλεσμα το σβήσιμο του κινητήρα.

Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση συμβάντος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων, θα ενημερωθούν εγγράφως μέσω συστημένης επιστολής, ώστε να προσέλθουν στο δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών αυτοκινήτων CITROEN σε όλη την Ελλάδα, για να αντικατασταθεί προληπτικά το καλώδιο γείωσης της μπαταρίας, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις οι καταναλωτές παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας CITROEN ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ στο τηλέφωνο 210 6700364.

Τετάρτη, 9 Μαΐου 2012

Οι τράπεζες άρχισαν τα «κατασχετήρια»

Κατασχετήρια έγγραφα , για κατάσχεση στα χέρια τρίτου, επιβάλλουν οι Τράπεζες κατά των δανειοληπτών, σύμφωνα με Δ.Τ της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,συγκεκριμένα: η ανακοίνωση αναφέρει:

"Συγκεκριμένες Τράπεζες, προχώρησαν στην έκδοση κατασχετηρίων εγγράφων και αποστολή σε κάθε Τράπεζα εντολές δέσμευσης λογαριασμών των δανειοληπτών, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες να βρίσκονται στην δυσάρεστη θέση, ώστε με αυτή την πρακτική ,να μην αφήνουν κανένα ευρώ. σε λογαριασμό δανειολήπτη, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, θλίβεται για αυτές τις πρακτικές των Τραπεζών, τις καταδικάζει, και σίγουρα θα τις παλέψει με όλα τα μέσα που έχει στην διάθεσή της, αλλά και συγχρόνως στέλνει μήνυμα προς τις Τράπεζες , να πάψουν να πιέζουν ,να εκφοβίζουν , αλλά και να ταλαιπωρούν τους καταναλωτές .

Για ενημέρωση και καταγγελίες στα τηλ. της ΄Ενωσης 2821092666 και 2821092306.
¨
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη"

Καβάλα: Το ειρηνοδικείο διέγραψε όλο της το χρέος!

Κάθε έξι μήνες θα επανεξετάζεται η εν λόγω περίπτωση ώστε να διαπιστώνεται εάν υπάρχει αλλαγή στην οικονομική κατάσταση της υπερχρεωμένης καταναλώτριας.


Στη διαγραφή χρέους 61.600 ευρώ καταναλώτριας προχώρησε το Ειρηνοδικείο Καβάλας. Είναι η πρώτη φορά που διαγράφεται εξ ολοκλήρου χρέος στην Περιφέρεια ΑΜΘ, και όπως εξηγεί ο κος Γιώργος Πασχαλίδης, οικονομολόγος της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας «η συγκεκριμένα κυρία ήταν χήρα και έπαιρνε μόνο μια σύνταξη 420 ευρώ. Κατέθεσε αίτηση να μπει στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά γιατί δεν μπορούσε να πληρώσει τη δόση της».
 
Το Ειρηνοδικείο εξέτασε την αίτηση και έκρινε πως το ελάχιστο ποσό δόσης ανέρχεται σε 560 ευρώ, «πολύ περισσότερα δηλαδή απ’ όσα έβγαζε η κυρία. Ως εκ τούτου αποφασίστηκε η εξ ολοκλήρου διαγραφή του χρέους της». Κάθε έξι μήνες θα επανεξετάζεται η εν λόγω περίπτωση ώστε να διαπιστώνεται εάν υπάρχει αλλαγή στην οικονομική κατάσταση της υπερχρεωμένης καταναλώτριας.

«Πήρε ένα καταναλωτικό δάνειο, πλήρωνε κανονικά τις δόσεις της, έφυγε από τη δουλειά της και μετά δεν μπορούσε. Πιεζόμενη από τις εισπρακτικές εταιρίες αναγκαζόταν να παίρνει κάρτες και έτσι έφτασε στην υπερχρέωση» εξηγεί ο κος Πασχαλίδης στο thrakitoday.com, για να συμπληρώσει πως «αυτή τη στιγμή και οι τράπεζες βρίσκονται σε μια κατάσταση όπου ο κόσμος δεν μπορεί να πληρώσει τα δάνεια, προσπαθούν να κάνουν ρυθμίσεις ώστε να φανεί ότι υπάρχει ενημερότητα των δανείων και να μπορούν να δανείζονται και αυτές.  Κάποια στιγμή όμως πρέπει να πουν τα πράγματα με το όνομά τους, ότι δεν μπορεί ο καταναλωτής να πληρώσει πλέον τις δόσεις του».

Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

Καταγγέλλουν «καταχρηστικές πρακτικές» σε βάρος οφειλετών της ΕΤΕ

Την παρέμβαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή ζητάει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) διότι, τις τελευταίες ημέρες έχει λάβει δεκάδες καταγγελίες από καταναλωτές που διατηρούν στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος λογαριασμό μισθοδοσίας και ταυτόχρονα είναι οφειλέτες καταναλωτικών δανείων ή πιστωτικών καρτών.

Οι καταγγελίες αφορούν στο ότι η Εθνική Τράπεζα ακύρωσε χωρίς καμία ειδοποίηση τις χρεωστικές κάρτες των υπερχρεωμένων πελατών της, αφαιρώντας τους το δικαίωμα ανάληψης χρημάτων από τον λογαριασμό μισθοδοσίας τους ανά πάσα ώρα και στιγμή. Τόσο η ακύρωση καθ' αυτή όσο και το γεγονός ότι έγινε χωρίς καμία προειδοποίηση αποτελούν ένα αυθαίρετο, καταχρηστικό και αντικοινωνικό μέτρο της τράπεζας και παραπέμπουν σε πρακτικές εκδίκησης, σχολίασε η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ σημειώνει ότι ο οφειλέτης που έχει υπαχθεί στον ν.3869/2010 και ο οποίος διατηρεί τον λογαριασμό μισθοδοσίας του στην Εθνική Τράπεζα, έχει στο εξής τη μοναδική επιλογή να κάνει ανάληψη των χρημάτων της μισθοδοσίας ή της σύνταξής του μόνο από κατάστημα της τράπεζας σε ημέρες και ώρες που αυτό είναι ανοιχτό.

Επίσης, η ΕΚΠΟΙΖΩ γνωστοποιεί ότι η Εθνική έχει παράλληλα προβεί σε μαζική αποστολή επιστολής προς όσους πελάτες της έχουν αποστείλει αίτημα εξωδικαστικού συμβιβασμού βάσει του Ν.3869/2010 για ρύθμιση των οφειλών τους. Με την εν λόγω επιστολή, τους ενημερώνει ότι τα στοιχεία τους έχουν σταλεί στον Τειρεσία, έχει διακοπεί κάθε μορφή πίστωσης προς αυτούς από την τράπεζα, τους απειλεί ότι θα λάβει κάθε πρόσφορο μέτρο για την διασφάλιση των συμφερόντων της και τους καλεί να απευθυνθούν σε κατάστημα για περισσότερες πληροφορίες.

«Εγείρονται ερωτήματα και υποψίες για τον απώτερο σκοπό της Εθνικής Τράπεζας, ο οποίος ενδεχομένως να είναι η αθρόα προσέλευση των πελατών στα καταστήματα προκειμένου να τακτοποιήσουν την οφειλή τους, υπό καθεστώς σχεδόν τρομοκρατίας, με όρους που θα επιβάλει η τράπεζα» σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ και καλεί τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να επιβάλει κυρώσεις στο παραπάνω χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, για παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές.

Διαψεύδει η Εθνική Τράπεζα

Με αφορμή την παραπάνω ανακοίνωση, η Εθνική Τράπεζα επισημαίνει ότι ουδέποτε εφαρμόζει παρόμοια τακτική. «Η Εθνική είναι υποχρεωμένη, ταυτόχρονα από το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο της λειτουργίας της να ενημερώνει τους πελάτες της για τις τυχόν εκκρεμότητες με την Τράπεζα, καθώς επίσης να ενημερώνει, και μάλιστα εγγράφως, τους οφειλέτες της στις περιπτώσεις εκείνες που αποστέλλονται τα σχετικά στοιχεία στον Τειρεσία. Όπως είναι υποχρεωμένη και για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις να διακόπτει κάθε μορφή πίστωσης προς αποφυγή περαιτέρω επαύξησης της υπερχρέωσης τους».

Σε καμία περίπτωση η Εθνική Τράπεζα, όπως επισημαίνει, δε δεσμεύει τη μισθοδοσία ή τη σύνταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας οφειλετών, η οποία είναι άμεσα διαθέσιμη στους δικαιούχους.

«Το μέτρο της στέρησης δυνατότητας ανάληψης της μισθοδοσίας / σύνταξης μέσω των ΑΤΜ με τη χρήση της κάρτας ανάληψης μετρητών Εθνοcash περιορίζεται μόνο σε οφειλέτες που έχουν κάνει αίτηση δικαστικού συμβιβασμού και αφορά τον υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό. Προκειμένου να συνεχιστεί η δυνατότητα ανάληψης των χρημάτων μέσω των ΑΤΜ, παρέχεται το δικαίωμα άμεσου ανοίγματος νέου καταθετικού λογαριασμού και σύνδεσής του με νέα κάρτα Εθνοcash. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος παραπομπής των πελατών στα κατά τόπους Καταστήματά μας. Ήδη πολλοί πελάτες που εμπίπτουν στην εν λόγω κατηγορία έχουν εξυπηρετηθεί από τα καταστήματα της Εθνικής Τράπεζας για άνοιγμα νέου λογαριασμού και παροχή δυνατότητας κάρτας αναλήψεων από τα ΑΤΜ».

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...